13 Kasım 2007 Salı

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Bu kurabileri Pastacı Burcu ' nun tarifine göre yaptım ama onun tarifi Hinsitan Cevizli Damla Çikolatalı evde hindistan cevizi kalmadığından ban sadece damla çikolatalı yaptım.
tarife burdan ulaşabilirsiniz http://www.pastaci.blogspot.com/
Ben kullanmadığım malzemeleri listeden çıkarttım.

Malzemeler;
  • 3 su bardağı un
  • 2 su bardağı pudraşekeri ( ince çekilmiş olmalı )
  • 2 yumurta (oda sıcaklığında )
  • 1 paket margarin
  • 4 çorba kaşığı nişasta
  • 2 su bardağı damla çikolata
  • 1 çay kaşığı karbonat

Yapılışı:

  • Kurabiyenin yapılış özelliği malzemeleri mikserin yoğurma ucu ile yoğurmanızdır.
  • Fırınımızı 190 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.
  • Çikolata hariç tüm malzemeyi çırpma kabınızın içerisine yerleştirin.
  • Ben kitchen aid ile yoğurarak hazırladım ama sizde mikserlerinizin hamur yoğurma aparatını kullanabilirsiniz.
  • Tüm malzemeyi hamur yoğurma ucu ile mikser yardımıyla karıştırıp yoğuralım.
  • Hamurumuz oluşup malzemeleri homojenleşince parmağımızı değdirerek un gerekip gerekmediğini kontrol edelim. Eğer hamur parmağımıza yapışıyorsa 1 su bardağı daha un ekleyip yoğurmaya devam edelim.
  • Çikolatalarımızı hamurumuza ekleyip yine mikser yardımıyla karışıtıralım.
  • Tezgahımıza un serpiştirelim ve hamurumuzu tezgaha alalım. Elimizle un katarak yoğurarak kıvam verelim. Elimize hamur yapışmayıp hafif sertleştiği zaman açmaya başlayabiliriz.
  • 2-3 cm kalınlığında hamurumuzu açalım ve kurabiye kalıplarımızla keselim.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz tepsilerimize hamurlarımızı dizelim. Önceden ısıttığımız fırınımızda üzerileri kızarana kadar pişirelim.
  • Piştikten sonra tezgahımızda soğumalarını bekletip tepsiden çıkartalım.
  • Şeker Hamuru nu açıp yaptığımız kurabiye şekirllerinde kesip üzerine yapıştıralım.

AFİYET OLSUN..

3 yorum:

hanimiş dedi ki...

Ellerine saglik Vildan...
Kremali pastalarin da bayrakli pastan da bu kurabiyeler de gayet guzel.. Yine gel, kahve icmeye de ugra ara ara olmaz mi..
Selamlar
Isil

zerrin - misss dedi ki...

Kurabiyeler pek güzel görünüyor. Kutusuda öyle.. :)

Blog manşetden kalktım geldim. :))

Ellerinize sağlık. Aşağıdaki pasta çok iştah açıcı görünüyor.

sıcacık sevgiler..

Not: blog manşete her yeni yazınızın başlığını eklerseniz daha dikkat çekecektir.. Bilginize :)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım ,
Kurabiyeler çok hoş görünüyor.
Biliyorsun kurabiyelerine BAYILIYORUM ...
Şenay

Etiketler