2 Mayıs 2008 Cuma

Kurabiye Sepeti


Bu kurabiyeleri 7.yaş günü için Melda ' ya yaptım bugun Doğum Günü.
Doğum Günün Kutlu Olsun.Sevdiklerinle birlikte geçireceğin uzun yıllar diliyorum..
Aslında doğum günü hafta içine geldiğinden okul için pasta yapmamı rica etti ama okulda doğum günü kutlaması yasak olduğundan pastamızı hafta sonu yapmaya karar verdik.

Kurabiye tarifi Pastacı Burcu ' dan
Orjinal tarife burdan http://pastaci.blogspot.com/search/label/KURAB%C4%B0YELER ulaşabilirsiniz.Ben bazı malzemeleri eklemedim.


Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 150 gr tereyağı yumuşamış
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağ mısır nişastası
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı karbonat (Kabartma tozu kullandım)
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • ben dr.oetker'in limon aromalarından 1 paket kullandım.Siz isterseniz bunun yerine 1 limonun kabuğunu en ince olacak şekilde rendeleyebilirsiniz. (BEN KULLANMADIM)
  • hamuru yoğururken toparlamak için bir miktar buğday nişastası

Yapılışı:

  • Oda sıcaklığında olan tüm malzememiz yoğurulur.
  • Hamurumuz meşur kulak memesi kıvamına gelene kadar azar azar buğday nişastası ilave edip yoğuruyoruz.
  • Nişasta kıvamını oturtacak ve kuırabiyelerinize gevreklik verecektir.
  • Hamurumuzu nişasta serpiştirdiğimiz tezgahımızda 2 cm olacak şekilde açalım.
  • Kurabiye kalıplarımız ile hamurumuzdan şekiller çıkartalım ve dikkatli bir şekilde altına silpat veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize aktaralım.
  • Fırınımızı 180 dereceye getirip ayarlayalım.
  • Tüm hamur bitene kadar yaklaşık işlem tekrarlanır.
  • Yaklaşık 15-20 dakika pişirip çıkartalım.
  • Eğer kurabiyelerin çevresi kızarmaya başlamışsa kurabiyeler pişmiş demektir. Kurabiyelerimizi iyice soğuyana kadar tezgahta bekleelim.
  • Kurabiyelerimiz soğuduktan sonra şeker hamuru ile süslenir.



2 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

muhtesem görünüyor canım sepetede bayıldım ellerine saglık kocaman sevgier

sarımutfak-hande dedi ki...

çok şekerler harika olmuşlar ellerine sağlık canımcım
öptüm

Etiketler