12 Kasım 2008 Çarşamba

Ayva Tatlısı


Kış mevsiminin şüphesiz en sevilen tatlıların biridir eminim en azından benim öyle.hafif mahoş tadıyla ve üzerindeki kaymakla nefisss

Malzemeler:
  • 3 ad orta boy ayva
  • Toz Şeker
  • Kürdan uc ile kırmızı gıda boyası
İçi için:
  • 1 ad ayva (rendelenmiş)
  • Ceviz
  • Tarçın
Üzerine:
  • Çam fıstığı
  • Kaymak
Yapılışı:
  • Ayvalar ortadan ikiye kesilir içleri oyulur.
  • Çekirdek ayrılır atılmayacak
  • Tencerede 1 lt kadar suya kürdan ucuyla gıda boyası,çekirdekler ve ayva oyuklarının içine 1 rer yemek kaşığı toz şeker konulur ayvalar 1 saate yakın kaynatılır.(yumuşayana kadar)
  • Ayırdığımız 1 adet ayva rendelenir üzerine ceviz ve tarçın ilave edilerek karıştırlır.
  • Ayvalar piştikten sonra ayrı bir tepsiye alınır üzerine tekrar azar azar toz şeker serpilir ve hazırladığımız ayva rendesi paylaştırılır.10-15 dk kadar fırınlanır.
  • Ilıdıktan sonra kaymak ve çam fıstığı ile süslenir.
Afiyet Olsun..

4 yorum:

hdidem95 dedi ki...

çok severim bende kaymakla offf nefiss:))ellerine sağlık canım sevgiler

NiNo dedi ki...

mmm cok hafif cok severim ellerine saglik canim

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık şeker,baylırım,çok güzel olmuş.sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Vildan'cım merhaba canım bloğun tesadüfen buldum ve iyi ki bulmuşum hangisine yorum yazsam bilemedim,tatlıyı çok sevdiğim için bu muhteşem tatlıya yazmak istedim.Ellerine sağlık enfes duruyor bloğunu hemen linklerime ekleyerek ayrıca izlemeye alıyorum,sımsıcak sevgiler,öptüm...
Bende beklerim Derya

Etiketler