28 Mart 2009 Cumartesi

Muzlu Kurabiye ve Mantar Kurabiye

Muzlu Kurabiyeleri de Kibele Sofrası Banu' da görmüştüm ve hemen denemiştim ve çok güzel olmuşlardı bu hafta sonuda çaya davetliydik giderken yapıp götürmek istedim hem tad hemde görüntü olarak güzel heleki buram buram muz kokusu ..


Ben bir kısmını sade üzerine pudra şekeri serpiştirdim, bir kısmınıda mascarpone peynirim vardı onun içine biraz sarı gıda boyası ekledim onunla yaptım..





Bunlarda Mantar Kurabiyelerim

Malzemeler:

  • 125 gr tereyağ
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 2 çay bardağı pudra şekeri
  • 1,5 su bardağı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı kakao
Yapılışı:
  • Oda ısısında yumuşamış tereyağ , pudra şekeri ve yumurtayı bir kapta parmak uçlarımızla iyice birbirine yedirelim.
  • Daha sonra üzerine nişasta,un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edelim
  • Ele yapışmayan hafif sert bir hamur elde edelim ve 25dk kadar dinlenmeye bırakalım.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayalım, yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizelim.
  • Bütün kurabiyeleri hazırladıktan sonra , soda şişesi gibi küçük bir cam şişe ile şişe ağzı önce düz bir tabakta bulunan kakao ya baturalım daha sonra yuvarlanmış kurabiyelerimize bastıralım.Bu şekilde kurabiyelere daire biçiminde kakao bulaşması sağlanır.Bütün kurabiyelere aynı işlem uygulanır.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kurabiyeler beyaz kalacak şekilde pişirilir.
    Afiyet Olsun..

3 yorum:

mujdenin denemeleri dedi ki...

Günaydın Vildancığım.İkisi de birbirinden güzel olmuş.Ellerine sağlık canım.Mutlu haftasonları diliyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Ben onları önce severim,
sonrada yerim :))))

bahar dedi ki...

Ben de bu ara kurabiye olayına takılmış durumdayım. Sizinkiler de çok şirin ve harikalar. sevgilerle.

Etiketler