3 Nisan 2011 Pazar

Haşhaşlı & Cevizli Kek

Haşhaşlı Kek'i ilk defa denedim Süper oldu.Demirbaş listesine eklendi :) Tarif Ufukmutfak' tan aynen yazıyorum. Malzemeler;

  • 2 su bardağı kıyılmış ceviz

  • 1,5 su bardağı haşhaş (1 su bardağından 2 parmak az kullandım)

  • 1 su bardağı sıcak su

  • 150 gr tereyağı (Oda sıcaklığında )

  • 1 su bardağı+3 çorba kaşığı toz şeker

  • 3 paket vanilya

  • 7 adet yumurta (5 adet kullandım )

  • Yarım paket kabartma tozu

  • NOT; ben orjinal tariften farklı olarak yukarıdaki malzemeler 1 su bardağı kadar un ekledim.

Üstü için;


  • 1 paket krem şanti

  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağı hindistan cevizi

HAZIRLANIŞI;


  • Haşhaşı 1 su bardağı sıcak suya ekleyip, kısık ateşte 10 dk. kadar pişirin.

  • Tereyağı, şeker, vanilyayı şeker eriyene kadar çırpın.

  • Yumurtaların akını ve sarısını ayırıp ayrı ayrı çırpın. Beyazı kar gibi oluncaya kadar çırpmanız gerekiyor.

  • Yumurta sarılarını şekerli karışıma katın ve çırpın. sonrasında ceviz, un ve kabartma tozunu ve en son haşhaşı ekleyin.

  • Karışıma en son kar halindeki yumurta aklarını ekleyin ve hafif hafif karıştırın.

  • Kek karışımını yağlanmış kare borcama dökün ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin. ( Herkesin fırını farklı pişirebilir. Bu sebeple pişip pişmediğini kontrol edin)

  • Kek soğuduktan sonra Krem şantili Hindistan cevizli karışımını hazırlayarak kekin üzerine sürün. 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapın.

Afiyet olsun.

1 yorum:

ilhan dedi ki...

vildan harıka pastalar tebrikler edirne

Etiketler