31 Temmuz 2012 Salı

Sütlü Un Helvası

Un helvasını aslında hiç sevmem ama Mutfak Sırların' da gördüğümden beri aklımdan çıkmıyor.Denedim çok güzel oldu , her gelen misafire yapar olduk :) tarifi bire bir aktarıyorum ,
tarifte şeker 2,5 su bardağı ilk denememde yaptım bana çok şekerli geldi , daha sonra 1,5 su bardağı ile denedim bizim için tam oldu.




Malzemeler:
  • 250 gr margarin -1 paket
  • 2 su bardağı un
  • 2,5 su bardağı toz şeker (ben 1,5 kullandım)
  • 2,5 su bardağı süt
  • üzeri için toz ceviz
Yapılışı:
  • 2,5 su bardağı süt kaynatılır
  • Tencerenin içinde margarini eritin, eriyen margarine un ilave ederek kokusu çıkana kadar tahta kaşıkla kavurun , içine toz şekeri ilave edip kavurmaya devam edin , un toparlanınca sütü ilave edip hızlıca karıştırın koyu muhallebi kıvamında olucak.
  • Helva tencereden tamamen kurtulup toparlanınca ocağın altını söndürün tencerenin kapağı kapatıp 15 dk kadar demlendirin 
  • Eğer dondurma topları halinde servis edecek iseniz dondurma kaşığı ile alıp servis tabağına koyun üzerini ceviz ile süsleyip servis yapın , veya kare olarak servis etmek isterseniz Helvayı sıcak iken kare borcama döküm üzerini düzeltin 15-20 dk kadar donmasını bekleyip bıçakla kare şeklinde kesip üzeri ceviz ile süslenin bu şekilde de servis edilebilir.
Afiyet Olsun.

2 yorum:

gamze dedi ki...

merhaba sütü helvaya sıcakken mi ekliyoruz??

lezzetduragi dedi ki...

Sütü kaynatıyoruz , diğer tarafta unumuzu ,şekerimizi kavurup üzerine sütü ekliyoruz

Etiketler