3 Aralık 2012 Pazartesi

Çikolata Soslu Arap Kek

Yeni bir hafta yeni bir gün herkese Günaydın , Çikolata tadında bir hafta geçirmeniz dileğiyle.

Tarif Emine ' den ben çikolata sosu kısmını yapmadım onun yerine çikolata erittim biraz , üzerini ceviz ile süsledim.


Malzemeler:
  • 4 ad yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kakao( tepeleme 3 yemek kaşığı koydum)
  • 2 su bardağı un




Üzeri için 
  • 100 gr eritilmiş çikolata
  • ceviz

Yapılışı :
  • Un hariç tüm malzemeler çırpılır.Sıvı karışımdan 1 su bardağı ayrılır.
  • Kalan sıvı malzemelere un ilave edilerek homojen bir karışım olana kadar çırpılır.
  • Pişireceğiniz tepsi yağlanır ve yapışmaması için hafif unlanır , karışım dökülür 
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 35-40 dk kadar pişirilir
  • Piştikten sonra ayırdığımız 1 bardak sıvı karışım üzerine dökülür
  • Diğer tarafta çikolatamız benmari üsülü veya mikrodalga da eritilir.akışkan bir kıvama gelince kekimizin üzerine dökülür ve kek dilimlenir
  • Ceviz parçaları ile süslenir.
Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok:

Etiketler