3 Eylül 2013 Salı

Limonlu Soğuk Cheescake


Limonlu tariflere bayılıyorum fırsat buldukça tarifleri denemeye çalışıyorum.Soğuk Limonlu Cheesecake tarifi Mutfak Sırları ' ndan. Sanırım ben kalıbı biraz büyük tuttum benim Cheesecake biraz sığ oldu ama tadı harika.


22-24 cm çember kalıp
Taban için Malzemeler:
  • 200 gr tereyağ
  • 250 gr un
  • 100 gr toz şeker
  • 1-2 damla vanilya aroması (limon aroması kullandım)
Kreması İçin:
  • 400 gr Labne
  • 200 gr toz şeker
  • 400 gr krema
  • 6 ad yaprak jelatin (24 gr toz jelatin kullandım)
  • 1 ad misket limon kabuğu rendesi (sarı limon kabuğu kullandım)
Süslemek İçin:
  • Şekere bulanıp fırınlanmış limon dilimleri
  • Bal veya marmelat
Yapılışı:
  • Soğuk tereyağ,un,şeker ve limon aromasını mikserin haznesine alıp düşük hızda kum gibi oluncaya kadar karıştırın
  • Kelepçeli kalıbın altına veya altına folyo serip kenarlarını kapattığınız çember kalıbın içine hazırlanan karışımı dökün ve ellerinizle hafifçe bastırarak tüm yüzeyi kaplamasını sağlayın
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında tabanı kızarıp hafif kahverengi oluncaya kadar fırınlayın
  • Pişen tabanı fırından alıp soğutun.Çemeber kalıp kullanıldı ise folyoyu çıkartmayın
  • Krema için 400 gr sıvı kremayı yüksek devirde katılaşıncaya kadar kabartın 
  • Başka bir kapta Labne , toz şeker ve limon kabuğu rendesini çırpın
  • Jelatinleri buzlu suya alıp yumuşayıncaya kadar bekletin, yumuşayan jelatinlerin suyunu süzüp benmaride veya mikrodalgada eritin
  • Labneli karışımı alttan yukarı doğru karıştırarak kremaya ekleyin
  • Oda sıcaklığına gelen jelatinin içine hazırladığımız krema karışımında bir miktar alıp karıştırın sonra jelatinin tamamını kremanın içine katarak allatn üstte doğru karıştırmaya devam edin
  • Tüm jelatin ve krema karışınca kalıp içinde soğuttuğumuz tabanın üzerine dökün
  • Dondurucuda en az 1 saat kadar donması için bekletin
  • Donan cheesecakeki çıkartıp pürmüzünüz varsa kalıbın dışından pürmüz ile geçerek cheesecakekin kenarlarını yumuşatın ve kalıptan çıkartın 
  • Eğer pürmüzünüz yok ise 10-15 dk kadar kremanın ve tabanın yumuşamasını bekleyerek kalıptan çıkartabilirsiniz
  • Dilimlediğimiz limonları şekere bulayarak fırının ızgara modunda 5-10 dk kadar karamelleşmesini sağlayın soğuduktan sonra Cheesecakekin kenarlarını ve üzerini limon dilimleriyle süsleyebilirsiniz 
  • Limon dilimlerinin üzerine bal veya marmelat dökebilirsiniz.
Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok:

Etiketler