6 Ocak 2014 Pazartesi

Elmalı Ay Kurabiye



2013 çü uğurlarken ev halkını bir hastalık sardı ki sormayın, evin küçük beyi hastalandı iyileşti derken peşinden ben hastalandım tam ben iyileştim derken eşiminin ayak bileği kırıldı yani anlıyacağınız 2014 de biraz limoni girmiş bulunuyoruz , şimdi ma aile evdeyiz ye iç yan gel yat :))
Küçük bebe ve büyük bebe ' nin isteklerini yapmaktan kendimi mutfaktan çıkaramaz oldum :)
Elmalı Ay Kurabiye kahvenin yanında bize eşlik ediyor tarif Bir Demlik Sohpet Sevil ' e ait , oldukça pratik ve lezzetli bir kurabiye oldu.Tarifin arşivimde bulunması için aynen ekliyorum.

Elmalı Ay Kurabiye

Malzemeler :

İç Malzemesi:
  • 2 ad elma
  • 8 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Üzerine serpiştirmek için Pudra şekeri
Yapılışı:
  • Bir tencerenin içine elmalar rendelenir içine şekeri , cevizi ve tarçını ilave edip kısık ateşte elmaların rengi değişene kadar pişirilir yaklaşık 4-5 dk.Harcımız ocaktan alınıp soğuması için kenara alınır ve hamur hazırlanmaya başlanır
  • Hamur malzemeleri bir kaba alınıp ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurulur
  • Hamur bezelere ayrılır, bezeler merdane ile açılıp yaklaşık kahve fincanı büyüklüğündeki bir kase ile kesilir

  • Kesilen yuvarlak parçala elmalı harç koyulup yuvarlanır ve ay şekli verilir, tüm hamur için bu işlem ugulanır
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir , 170 derecelik ısıtılmış fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar yaklaşık 15-20 dk kadar pişirilir.
  • Fırında çıkardığımız kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpiştirip servi edebilirsiniz
Afiyet Olsun.




2 yorum:

sevil şahin dedi ki...

canım nasıl da yorum yazmayı atlamışım kusura bakma..

Ellerine sağlık afiyet bal olsun.
Beğenmiş olman beni dahada mutlu etti.

Vildans dedi ki...

Sevil cim çok teşekkür ederim

Etiketler