29 Ocak 2014 Çarşamba

Kakaolu Kek içinde AŞK var


Kek içinde Kalp var :)
baktım elimde sade pandispanya parçaları kalmış hemen değerlendirmek istedim , kakaolu hamur karıştırdım ve kalp kalıpla şekiller kestim üzerine döktüm ve fırına , siz isterseniz farkı şekillerde yapabilirsiniz hamuru sade yapıp içindeki keki renkli kullanabilirsiniz ben elimde sade pandispanya parçaları olduğundan böyle kullandım ama beyaz hamur yapıp içindeki kalbi kırmızı gıda boyası katılmış kek hamuru yapıp elde edebilirsiniz veya hazır kek ve pandispanya alıp istediğiniz şekilde kesebilirsiniz sadece ikincei hamurunu yaparsınız çok uzattım hemen tarifi yazıyorum


Malzemeler:

Kakolu Kek hamuru
  • 3 ad yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından 2 parmak az süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
İç Keki:
  • 2 pk Hazır kek kullanılabilir veya benim gibi elinizde kek parçaları varsa kullanabilirisniz


Yapılışı
  • İç kekini hangi şekilde yapmak isterseniz kalıpla kesiniz
  • Kakaolu kek hamuru için yumurta ve şekeri eriyene kadar çırpın , sıvıyağ ve sütü ilave edin , kuru malzemeleri eledikten sonra karışıma ilave edin ve akışkan bir kıvam olana kadar çırpın
  • Yağlayıp hafif unladığımız baton kek kalıbına kestiğimiz Kalp parçalarını kalpleri aşağı bakacak şekilde dizin ve üzerine kakaolu kek hamurunu üzerine yavaşça dökün
  • önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında içini çekene kadar yaklaşık 45-50 dk kadar pişirin
  • Kek piştikten ve ılıdıktan sonra kek kalıbını ters çevirip 1 parmak kalığında dilim dilim keserek servis edin

Hiç yorum yok:

Etiketler