17 Şubat 2014 Pazartesi

Çikolata Salamı



Daha önce birçok kez yaptığım ve her seferinde beğenilen bir tarifim var Çikolata Salamı , ben her seferinde elimde olan malzemeye göre hazırlıyorum mesela kalan kek parçlarını rondodan geçirip buzlukta saklıyorum ani gelen misafim olduğumunda veya bir yere gideceksem hamen elimdeki malzemeye göre karıştırılıp hazırlıyorum buyrun tarif ve sunuma


Aslında bu tarifi ölçülü yapmadım daha önceden buzluğumda olan rondodan geçirilmiş  kakaolu kek parçaları ve 1 su bardağı kadar çikolatalı ganajım vardı onları karıştırdım içine ;

  • Fındık
  • Ceviz
  • Kuru üzüm
  • Kuru kayısı
  • Çikolata parçaları ekledim ve yoğurdum yuvarladım folyonun üzerine biraz pudra şekeri serpiştirdim ve karışımı üzerinde gezdirdim her tarafını pudra şekeri ile kapladım ve folyoyu etrafına sardım 15-20 dk kadar buzlukta beklettim. Çıkardıktan sonra ince dilimler halinde kestim.Sizde evde bulunan malzeye göre çeşitlendirebilirsiniz.Daha önce ölçülü olarak yaptığım Çikolata Salamı tariflerine üzerine tıklayarak görebilirsiniz;
Afiyet Olsun





3 yorum:

TuruncuTatlar dedi ki...

bizim bildiğimiz salamlardan farklı bir salam olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ne güzel tarifmiş adı da süper :)) Benim de buzlukta bekleyen kejklerim var değerlendirmek için süper fikir..

Ellerinize sağlık..

lezzetduragi dedi ki...

Turuncu Tatlar teşekkürler
Hülya hanım pratik ve lezzetli olıyor :)

Etiketler