29 Mayıs 2014 Perşembe

Tavuklu Sebzeli Bezelye



Şimdi tam zamanı Bezelye ' nin bende aldım akşam için yemeğini hazırladım ben tavuklu yaptım siz isterseniz tavuk yerine et koyabilirsiniz veya sade yapabiliriniz.

Malzemeler:

  • 500 gr bezelye 
  • 1 ad orta boy soğan
  • 2 ad orta boy havuç
  • 3 ad orta boy patates
  • 1 ad kemiksiz tavuk göğsü yaklaşık 150-200 gr
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 4-5 su bardağı su
  • tuz
Yapılışı:
  • Minik kuşbaşı olarak doğranmış tavuk göğsümüzü tencereye koyup suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz , içine yağımızı ilave edip biraz ısındıktan sonra yemeklik doğradığımız soğanlarımızı ekleyip yumuşana ve renk değiştirene kadar soteliyoruz.
  • Küp küp doğranmış havuç ve patatesimizi ilave edip sotelemeye devam ediyoruz.
  • 3-4 dakika soteledikten sonra 1 yemek kaşığı biber salçasını ve bezelyeleri ilave edip üzerine tuzu serpiştiriyoruz biraz karıştırdıktan sonra üzerine suyu döküyoruz, su miktarını kullandığınız tencere boyuna göre ayarlayabilrsiniz ben genelde yemeklerin üzerini 2-3 parmak geçecek kadar koyuyorum , kaynama ve pişme durumua göre su ekleyebilirsiniz.
  • Suyu ilave ettikten sonra orta harlı ateşte pişiriyoruz yaklaşık 20-25 dakika kadar.
Afiyet Olsun.


Hiç yorum yok:

Etiketler