30 Kasım 2014 Pazar

Çikolatalı Fındıklı Chesscake


İnstagram aleminde o kadar cok begendiğim tarif varki hangisini denesem kimi takip etsem diye şaşırıp kalıyorum.

Eskiden olsa annemden , arkadaş çevremden veya komşu teyzelerden öğrendim tarifleri dener dururdum zaman öyle bir zaman olduki artık yok yok bu tarifte instagram alemin fenomoni olan
Fatih Güllüoğlu ' na ait aşama aşama yazmış banada denemek kaldı verdiği malzeme ölçüsü bana biraz fazla geldi ben kalıbıma göre  ölçüyü azaltıp yaptım sonuç harika oldu bence denemeye değer.



1.kat Taban Malzemeleri: (20 cm çember kalıp için)
  • 250 gr Burçak bisküvi (1 tam paket +1 paketten 3 ad eksik)
  • 70 gr tereyağ

  • Terayağını eritin ve rondodan çektiğimiz bisküver ile karıştırın hamur haline gelen karışımı folyo ile sardığımız çemberin içine düz bir şekilde koyun.

2.kat Fındıklı Çikolata kısmı için : (16 cm çember)
  • daha önceden buzluğumda bulunan bitter çikolatalı ganajı kullandım
  • 200 gr ganaj
  • 50 gr fındık
  • Ganaj hazırlamak için 150 gr krema + 150 gr bitter çikolata - tencereye koyduğumuz kremanın içine çikolata parçaları atılır ve kısık ateşte eritilir.
  • Ganajdan 1 çay bardağı ayırın sıvı karışım için gerekli olucak. 

  • Çikolatamızı birazcık ısıtın içine fındıkları atın folyo ile sarılmış 16 cm çemberin içine dökün donması için buzlukta bir süre bekletin, ben fındıkları bütün olarak kullandım siz rondoda irili ufaklı parçalayabilirsiniz.
  • Çikolatamız donduktan sonra çemberdeki bisküvi karışımın üzerine koyabiliriniz, daha sonra üzerine sıvı karışım dökülecek
3.kat Sıvı karışım Malzemeleri:
  • 400 gr Labne peyniri
  • 250 gr süt
  • 200 gr sıvı krema
  • 165 gr toz şeker
  • 80 gr un
  • 2 ad yumurta
  • 5 gr vanilya
  • portakal kabuğu rendesi (1 ad portakal)

  • Tüm malzemeler çırpma kabına alınıp homojen bir kıvam alana kadar çırpılır ve bu şekilde bırakılır daha sonra üzerine 1/2 çay bardağı kadar ganajı bir çatal yardımı ile sıvı karışımın üzerine gelişi güzel şekiller çizerek dökülür ve hiç karıştırmadan çemberdeki tabanların üzerine dökülür 
  • (taban + fındıklı çikolata + sıvı karışım ) 
  • kalan 1/2 çay bardağı ganajı da yine en son chesscakekin üzerine gelişi güzel dökün 130 derecelik fında 2 saat pişirin piştikten sonra en 1-2 saat soğmasını bekleyin ve düz bir bıçak yardımı ile çemberden dikkatli bir şekilde ayırın ve servis kabına alın.
  • Chessceki en az 1 gün dinlendirip servis edin daha güzel olucaktır.
Afiyet Olsun..



Hiç yorum yok:

Etiketler