2 Ocak 2015 Cuma

Bademli İrmik Helvası & Kandil




Bügün Mevlid Kandili , bende düşündüm ki bir helva yapıp komşulara dağıtayım hemen yapıverdim üstelik çok pratik hemde lezzetli sizde denemek isterseniz işte benim tarifim ben içine tuzsuz (kavrulmamış) badem kullandım eğer bulamaz iseniz dolmalık fıstıkta olabilir veya sade yapabilirsiniz yalnız dikkat etmeniz gereken minik püf noktası var helvanın çok güzel kavrulması gerekiyor ve şerbeti dökerken yavaş yavaş dökmeniz gerekli bir anda lapalaşmaması için 

Tüm islam aleminin kandili mübarek olsun Hayırlı Kandiller Bereketli Cumalar 



Malzemeler:
  • 250 gr irmik
  • 125 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı kadar sıvıyağ
  • 1 çay bardağı minikminik kesilmiş tuzsuz-kavrulmamış badem
Şerbeti için:
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • bir tutam tuz
Yapılışı:
  • Tereyağ ve sıvıyağ bir tencereye alınır eritilir ,bademler eklenir ve kısık ateşte çok yakmadan biraz kavrulur üzerine irmik ilave edilerek kısk ateşte yavaş yavş kavrulmaya devam edilir.
  • (kısa video halinde izlemek için tıklmanız yeterli )
  • Ayrı bir tencere içinde su ve şeker karıştırılarak şeker tanecikleri eriyene kadar kaynatılır.
  • Su kaynadıktan sonra kavrulmuş irmiğin üzerine yavaş yavaş dökülerek karıştırmaya devam edilir 1-2 dakika karıştırıp suyu çekmeye başlayınca ocağın altı ve tencerenin kapağı kapatılarak 5-10 dakika kadar demlenmesi için bırakılır. Bir süre demlendikten sonra servise hazırlanır
Afiyet Olsun..




Hiç yorum yok:

Etiketler