28 Ocak 2015 Çarşamba

Şeftali Kurabiyeler (Praskovi Sladki & Peach Cookies)


Artık bu kadar hastalık yeter diyorum ve silkeleniyorum haydi ayağa kalk :) 5 gündür yatmak neyin nesi bu tembellik hastalık nereye kadar :)

Şeftaliyi cok severim tüylüsü tüysüzü farketmez hele birde Bursa şeftalisiyse ooo miss :) bu kurabiyeler benim çocukluğumdan annem çok yapardı farkettin ki blogda tarifi yok hemen yaptım ekledim bir çok tarifi var içine elinizde hangi tip reçel varsa konulabilir , krema olur marmelat olur size kalmış ben çilek reçeli koydum biraz koyulaştırdım sadece.


Çay saati için değişik bir lezzet hoş bir sunur olabilir denemeye değer, bu arada içini oyuyoruz o parçaları da atmıyoruz kiraz & vişne veya armut kurabiye tarifi gelebilir devamında saklayın olur mu tarif bir sonraki postta.


Malzemeler: (Kurabiyeler çift kullanılacak)

  • 2 ad orta boy yumurta
  • 250 gr tereyağ(yumusak) 
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • 3-4 su bardağı kadar un
  • 20-25 ad yarım ceviz kabukları 
İçine sürmek için:
  • Reçel  (ben çilek reçeli kullandım 1 su bardağı kadar reçeli rondodan geçtim 1 yemek kaşığı nisasta ile tencerede biraz koyulaştırdım )
  • Krem şanti,ganaj veya çikolata kreması kullanabilirsiniz
Üzerine:
  • 1,5-2 su bardağı kadar toz şeker
  • 1/2 su bardağı su + 1-2 damla sarı gıda boyası veya boya toz ise kürdan ucuyla 
  • 1/2 su bardağı su + 1-2 damla kırmızı  gıda boyası veya boya toz ise kürdan ucuyla 
  • süslemek için minik yapraklar veya nane yaprakları


Yapılışı:
  • Yumurta ve pudra şekeri çırpılır ,yağımızı ilave edip tekrar çırpmaya devam ediyoruz , kabartma tozu ve  vanilyayı ekliyoruz unumuzu azar azar ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz hamurumuzu biraz dinlendirdikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avucunuzun içinde açın ve yarım ceviz kabuklarının(ceviz kabuklarını onceden temizleyip biraz yağlayabilirsiniz) üzerini kaplayacak şekilde yayın.
  • VEYA hamurdan ceviz buyukluğunde parçalar kopartarak yuvarlayın o şekilde pşirin daha sonra içini oyup da kullabiliriniz Açık tarafları alta gelecek şekilde yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri hafif kızarana kadar yaklaşık 10-15 dakika pişirin. 
  • Fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Soğuyan kurabiyelerin ortalarındaki ceviz kabuklarını çıkarın ve oluşan boşluğa krema doldurun. Diğer yarısıyla birleştirip şeftali şekli verin. Sarı ve kırmızı gıda boyalarını ayrı kaselerde su ile karıştırın. Diğer bir tabağa da toz şekeri alın. Şeftali kurabiyenin yarısını sarı boyaya ve diğer yarısını kırmızı boyaya batırıp toz şekerin içinde yuvarlayın ve servis tabağına alın. 
  • Yaprak veya nane yaprakları ile de dallarını yapın. 
  • Birkaç saat bekletip servis yapın.

Afiyet Olsun


Hiç yorum yok:

Etiketler