9 Mart 2015 Pazartesi

Turunçlu Krep Süzet


Günaydın kahvaltı sofralarınıza yakışacak bir tarif istediğiniz meyve veya reçelle deneyebilirsiniz yapımı pratik tadı nefis incecik bir krep ben bunu Antalya'dan taze taze yapılıp gelen Turunç Reçeli ile yaptım mis gibi oldu bu vereceğim tariften 3-4 adet krep çıkıyor siz ölçüyü kişi sayınıza göre arttırabilirsiniz.
Krep oldukça pratik bir reçete ile hazılanıyor ben bazen süt olmadığında sadece su ile de yapıyorum.

Malzemeler:

  • 1 ad yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 subardağı un
  • bir tutam tuz
  • 1 yemek kaşığı tereyağ 
  • 4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
Turunç sosu için
  • 1 su bardağı turunç receli 
Yapılışı:
  • Bir çırpma kabının içinde önce yumurta, su, ve sütü çırpın üzerine unu ve tuzu ilave ederek çırpmaya devam edin hafif koyu akışkan bir kıvam olucak
  • Tavamızı ocağa koyup ocağı açın ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ koyarak tavanın hertarafına sürülmesini sağlayın, bir kepçe yardımı ile tavanın ortasına hamurdan dökün kepçenin arkası ile veya tavayı sağa sola çevirerek hertarafına yayın ince bir hamur elden edin 1-2 dakika sonra alt üst edin diğer hamura aynı işlemi uygulayın
  • Tüm hamuru pişirdikten sonra aynı tava içinde 1 yemek kaşığı tereyağını eritin ve üzerine turunç  receli döküp akışkan bir kıvam olana kadar karıştırın , üzerine krepleri tek tek koyup her tarafına bulaşması için alt üst edin ve sıcak kalmaları için bir çatal yardımı ile krebi dörde katlayın diğer kreplerede aynı işlemi uygulayın sıcak sıcak servis edin
Not:
  • Kreplerin ince olmasına özen gösterin , bunun için tavaya dökerken ocağın altını kısın ki bir anda hemen pişmesin , hamuru dökünce mutlaka tavanın hertarafına yaydırın daha sonra yüksek ateş açabilirsin
  • Bu şekilde 1-2 dakika pişirmek yeterli 
  • Pişmiş yüzeydeki hamur parlaklığını kaybedince veya krebin kenarları renk değişmeye başlayınca spatula yardımı ile çevirin eğer tavanın tabanı yağsız kalmış ise birazcık yağ gezdirin
  • Çok yağ kullanmıyoruz ve tavamızı iyice kızdırıyoruz
  • Krepi döküp piştiğinde tavayı biraz salladığınızda kenarları tavadan ayrılıyorsa çevirebilirsiniz.
Afiyet Olsun.




6 yorum:

çatlakkafe dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

lezzettramvayı dedi ki...

Elinizer sağlık mükemmel olmuş :)

lezzettramvayı dedi ki...

Elinizer sağlık mükemmel olmuş :)

Unknown dedi ki...

çokk güzel bir görüntü hiç bu şekilde denemedim ellerinize sağlık...

icimdeki yolculuk dedi ki...

elinize sağlık nedense ben turunçu sevemedim ya market reçeli çakma olduğundanmıydı neydi bir daha almadım bugün komşum getirdi kendis yapmış bayıldım

lezzetduragi dedi ki...

Nuray hanım teşekkürler
Arzu hanım teşekkürler
Seda hanım teşekkürler
Funda hanım banada tanıdığım yapıp getirmiş Antalya'dan onunla denedim ama minik minik parçalara ayırmak gerekli teşekkürler

Etiketler