17 Haziran 2015 Çarşamba

Terbiyeli Dana Haşlama


Lokum gibi pişmiş bir et misss gibi.
Terbiyeli Dana Haşlama tarifini Mutfak Sırları nın sayfasında görünce hemen denemek istedim sonuç nefiss oldu , aynı tarifi daha sonra tavuk eti ile de denemek istiyorum , terbiyesi çok güzel oldu ekmeğini bandır bandır ye :)


Ben etleri biraz buyuk kestirdim  kişi sayısına göre parça olarak ayarlayabilirsiniz sebzeleri de o şekilde ayarladım bir parça et , yarım patates , üç parça havuç ve 3 ad arpacık soğan bir porsiyonda bu şekilde sundum.ben yine tarifi ayni şekilde sayfamda bulunması için yazıyorum



Malzemeler;

  • 400 gr dana kuşbaşı
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 adet orta boy patates
  • 2 adet orta boy havuç
  • 5 dal taze kekik
  • 2 diş sarımsak
  • 10 adet arpacık soğan
  • 2 yemek kaşığı margarin (isteyen sıvıyağ kullanabilir)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber

Terbiyesi için:

  • 4 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Yarım limonnun suyu
Yapılışı:

  • 2 yemek kaşığı sıvıyağı tencereye alın. Etleri ekleyerek üzeri kahverengi oluncaya kadar soteleyin.
  • Etlerin üzerini 2-3 parmak geçinceye kadar su ilave edip 35-40 dakika kadar haşlayın (Etlerin yumuşaması lazım)
  • Etler haşlanırken patatesi, havucu, soğanları ve sarımsakları soyun. Havuçları ve patatesleri doğrayın.
  • Etlerin kahverengiye dönen ilk haşlama suyunu süzüp kenara alın. (Bu işlem terbiyesinin tortusuz ve beyaz olması için yapılıyor. İsteyen dökmeyebilir.)
  • Ayrı bir tencerede 2 yemek kaşığı yağ ile soğan sarımsakları 1 dakika kadar soteleyin. Haşlanmış olan etleri tencereye ilave edip 5 su bardağı sıcak suyu ekleyin. Tuzunu ve biberini ekleyerek orta ateşte pişmeye bırakın.
  • Etlerin pişmesine yakın havuç, patates ve taze kekiği ilave edin ve sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Terbiyesi 1 cam kaseye yoğurt, limon, un ve yumurta sarısını koyup çırpın. Pişen etin suyundan terbiyeye azar azar  ilave ederek  ılıklaştırın ve kıvamını açın.
  • Pişmiş yemeğin içine terbiyeyi ilave ederek karıştırın. 5 dakika daha orta ateşte pişirerek ocaktan alın, taze kekik dalları ile süsleyerek sıcak servis yapın.
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Etiketler