23 Mart 2016 Çarşamba

Kaşarlı Poğaça



Hamur işini pek severiz yanında birde çay olsun yeter bana bütün gün :) çeşit çeşit yapılış şekileri var ben bu sefer bu şekilde denedim yapım aşamaları resimli olarak aşağıda burda dikkat etmeniz gereken yumuşacık bir hamur elde etmek ve çok güzel mayalandırmak :) içeriği size kalmış ben bu kez kaşarlı yaptım 

Malzemeler
  • 1 su bardagı ılık süt
  • 1/2 su bardagı yogurt
  • 1 yumurta (sarı üstüne ayrılacak beyaz icine)
  • 1/2 su bardagı sıvıyağ
  • 3,5-4 su bardagı un
  • 1 pk yaş maya
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1su bardagı kadar rendelenmis kasar peyniri
  • Tuz
  • Bezelere sürmek için 1 yemek kaşığı tereyağ 
Yapılışı:
  • Ilık sütün içine seker ve maya koyularak eritilir.
  • Yoğurt, yumurta beyazı, sıvıyağ,tuz ve karıştırılan sütlü maya bir kapta karıştırılır
  • Azar azar un eklenerek yoğurulur ve yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Mayalandırmak için ılık bir ortamda 1 saate yakın bekletilir.
  • Mayalanmış olan hamurunuzu mandalin büyüklüğünde parçalar kopartılıp yuvarlanır, elinizle biraz açarak eritilmiş tereyağ sürülür ve hamur tekrar yuvarlanır tepsiye dizilir,üzerine yumurta sarısı sürülür ve tekrak mayalanması için bir süre ılık ortamda bekletilir.

  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun 


Hiç yorum yok:

Etiketler