15 Mart 2016 Salı

Kremalı Erişteli Ispanak



Bu tarifi bir arkadaşımdan öğrendim ben buna benzer bir tadı Etimek (tarif için tıklayın)  ile yapıyorum ama bu tarif de güzel oldu alternatif olabilir börek yerine , çay saatlerine yapılabilir hatta bu tarif pazı veya karalahana ile de yapılabilir en kısa zamande denicem bugunku ıspanaklı


Malzemeler:
  • 500 gr ıspanak
  • 2 su bardağı erişte
  • Erişteyi pişirmek için 3-4 su bardağı su
  • 200 ml (1 paket sıvı krema)
  • 1 ad büyük boy soğana
  • 1-2 su bardağı dolu kaşar peyniri rendesi
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • tuz
Yapılışı:
  • Ispanaklarımız bir güzel temizlenir parçalanır (bu arada ıspanak kök ve saplarını atmayın size nefis bir çorba tarifim olucak)
  • Derin bir tavaya sıvıyağ koyulur ve minik zar şeklinde doğranan soğan kavrulur üzerine ıspanaklar ilave edilip suyunu salıp tekrar çekene kadar kavrulur tamamen suyunu çektinkten sonra biraz soğamı için bir kenarda bekletilir.
  • Bir tencereye 3-4 bardağ su ilave edilir ve kaynamaya bırakırlır kaynayan suya erişteler konularak yumuşayana kadar pişirilir.Piştikten sonra eğer suyu kaldı ise süzülür ve soğması için bir kenarda bekletilir.
  • Ispanak ve erişte soğuktan sonra bir kabın içine alınır ve üzerine krema dökülür ve bir güzel karıştırılır
  • Kare bir borcama (ben 28x28 cm bir borcam kullandım)  karışım dökülür ve üzerine bolca rendelenmiş kaşar peyniri serpiştirilip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10-15 dakika kaşar eriyip kızarana kadar pişirilir.
  • Ilık ılık dilimlenerek servis edilir.
Afiyet Olsun.






Hiç yorum yok:

Etiketler