13 Aralık 2016 Salı

Kuru Fasulye



Dışarı çıktım geldim ama dondum desem yeridir. 
öğlen gibi fasulyelerimi ılık suda ıslatmıştım , 1 saat kadar durdular ve pişirdim.


Ben genelde 1 paketi ıslarım yaparım paketin yarısı akşam yemeğine hazırlar diğer yarısınıda haşlanmış bir şekilde buzluğa kaldırırım ki daha sonra ki günler için kolay olsun :) bazende hepsini pişirip pişmiş bir şekilde buzluğa koyarım.herkesin muhakkak bir tarifi vardır.Ben fasulyeleri ısladıktan sonra ayrıca haşlamam terbiyesi ile birlikte pişiririm.ben yine de tarif burda kalması için ekliyorum

Malzemeler:
  • 2 su bardağı Reis Kuru Fasulye
  • 1 ad buyuk boy soğan
  • 1 tahta kaşığı dolusu Tereyağ
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ


  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
  • tuz
  • 1-1,5 lt su 
Yapılışı:
  • Fasulyeleri ılık suda ıslayıp 1-2 saat tuttuktan sonra süzüyoruz
  • Bir tencerede tereyağ ve sıvıyağını ilave edip üzerine ince ince doğranmış soğanları koyup kavuruyoruz , içine salçayı ilave edip karıştırın, son olarak fasulyeyi , tuzu ve baharatları ilave ederek üzerine 1-1,5 lt suyu koyup orta harlı ateşte yaklaşık 30-40 dk pişiriyoruz(her fasulye cinsine gore bu süre değişebilir) (ben cok sulu sevmediğimizden mümkün olduğunca suyunu çekene kadar kaynatıyorum iz ağız tadınıza göre bu kıvamı ayarlayabilirsiniz)
  • Kuru fasulyemiz iştikten sonra servise hazırlıyoruz
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Etiketler