15 Ocak 2017 Pazar

DIZMANA & Göçmen Böreği


Dızmana Balkanlara ait Mayalı Hamurdan olan bir börek poğaça çeşididir.
Ben bu kez yarısına Muratbey Lor Peyniri koydum diğer yarısını da sade yaptım tamamen size kalmış. Mutlaka sıcak sıcak fırından cıkınca yemenizi öneririm enfesss

Malzemeler Hamuru için 
  • 1 sb ılık su
  • 1 sb kadar ılık süt
  • 1 pk(10gr)instant maya
  • 1 tatlı kasıgı toz seker
  • tuz
  • 5-6 sb un
  • 4-5 yk sıvıyağ
Sosu için
  • 1 sb kadar yogurt
  • 1 ad yumurta
  • 1 cay bardagı kadar sıvıyag
  • 1 cay kasıgı karbonat
İçine
Yapılışı
  • Hamur için un hariç diğer malzemeleri koyup karıştırın
  • Unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz
  • Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettiğimizde üzerini bezle örtüp 30 dk kadar mayalanması için ılık bir ortamda bekletiyoruz
  • Hamur mayalandıktan sonra 2 ye bölüyoruz ve bir parçasını alıp elle yuvarlak bir şekilde açıyoruz açmak için üzerine 1 yk yağ gezdirebilirsiniz(Ben iki ayrı tepside yaptım biri peynirli biri sade)
  • yuvarlak bir şekilde açtığımız hamurun üzerine lor peynirini serpiştirip rulo şeklinde yuvarlıyoruz ve küçük parçalar şeklinde dilimliyoruz
  • Yağladığımız fırın kabımıza yanyana dizip üzerlerimi hafifçe bastırıyoruz ve üzerini örtüp yine 15-20 dk ılık bir ortamda bekletiyoruz
  • Bir kabın içinde Yoğurt,sıvıyağ,yumurta ve karbonatı çırpıyoruz
  • Mayalanmış olan dızmanın üzerine bu sosu döküyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30-35 pişiriyoruz(Her fırının pişirme süresi farklıdır Аlt üst güzelce kızana kadar pişirin)

Аfiyet Olsun 


Hiç yorum yok:

Etiketler