1 Mart 2017 Çarşamba

Mantı Makarna


İnstagramda Limonlu Kekim @nevalcoskun un 2 gün önceki paylaşımını görünce benimde aklıma düştü Mantı Makarna aynı gün yapamadım bende bügün yaptım nefiss olduu madem mantı açamıyorum bende makarna doldururum kolay mantı yaparım o vakit :) ooohhhooo onları doldurmak kaç saat sürer dediğinizi duyar gibiyim bizim 500 gr makarnayı doldurmamız 1 saat sürdü 2 kişi yaptık konuşa konuşa :) 



Hadi bakalım buyrun tarifine aslında hepimizin bildiği ama püf noktaları var birde tarifi arşivde kalsın dimi

Şimdi makarnayı hazırlarken dikkat etmeniz gereken püf noktaları  var ;
1.si ben mkarnayı haşlamadım direk kuru şekilde doldurdum bana daha kolay geldi , ama haşlanınca biraz içindekiler küçüldü kıymalar dışarı çıktımı sadece 1-2 tanesi çıkmıştı , makarnaları dolduruken kıymayı koyunca içine doğru güzelce bastırın
2.si Kaynayan suyun içine biraz tuz atın fokurdamaya başlayınca makarnaları yavaş yavaş içine koyun ve çok karıştırmayınki içleri dışarı çıkmasın
3.Ben 1 paket makarna kullandım 500 gr 5 porsiyon çıktı 


Malzemeler:
  • 450 gr orta yağlı kıyma
  • 1 pk Mantı Makarna (500 gr)
  • 1 ad kuru soğan
  • tuz
  • pulbiber
  • nane
  • Haşlamak için 2 lt su
Servis ve Sos için 
  • 2 kase Sarımsaklı yoğurt 
  • 1/4 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • pulbiber
  • nane
Yapılışı:
  • Soğanı minik minik doğrayın ve baharatları da ekleyip kıyma ile güzelce karıştırın
  • Daha sonra Makarnaların içine elinizle kıymadan minik minik parçalar alıp içine doldurun ve parmağınızla bastırın,tüm makarnalar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın
  • Bir tencerede 2 lt suyu kaynatın içine biraz tuz ilave edin ve kaynamakta olan suyun içine makarnaları ekleyin ve çok karıştırmadan haşlayın 
  • Makarnalar ve kıymalar pişinceye kadar kısık ateşte yaklaşık 15-20 dk pişirin.
  • Pişen makarnaları kevgirle servis tabağına alın üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
  • Sıvıyağ ve tereyağını bir tavada eritip üzerine toz kırmızıbiberi ekleyip 1 dakika kadar kızıdırın.
  • Makarnaların üzerine dökerek servis yapın.






Hiç yorum yok:

Etiketler