7 Kasım 2017 Salı

Ekşili Sebzeli Palamut



Balığın Mevsimi gelmişken kaçırmamak gerek :) 
İnstagram alemi varya ne görsem aklıma düşüyor denemek istiyorum Gülay da @gulaymutfakta gördüm geçen hafta yapmış bizdede her pazartesi balık günü bu sefer bunu yaptım akşam yemeğine sıcak sıcak tazecik buyurmazmısınız Ekşili Palamut

Benimde anlık paylaşımlarım için instagramda @lezzetduragi ni takip edebilirsiniz


Ben güveç kaplara porsiyonluk yaptım tüm malzemeyi paylaştırdım siz isterseniz buyukçe bir fırın kabına yapabilirsiniz

Malzemeler:

  • 1 adet palamut (büyük boy)
  • 2-3 adet soğan 
  • 2-3 diş sarmısak 
  • 1-2 adet kırmızı biber 
  • 1-2 adet yeşil biber 
  • 1-2 adet domates
  • 1/2 demet maydanoz
  • 2-3 adet patates
  • 1/2 limon dilimleri
  • 1/2 limonun suyu
  • Sıvı yağ, tuz, karabiber 
Yapılışı:
  • Bir tavaya yağ dökün ve şeritler halinde doğranmış soğan, sarımsak ve biberleri soteleyin,üzerine şeritler halinde doğranmış domatesi ekleyin ,en son doğranmış maydanozuve limon suyunu ekleyip ocağı kapatın. 
  • Yapacağını fırın kabının en alt kısmına ince dilimlenmiş patates dizin üzerine sotelenmiş sebzelerin dökün ve dilimlenmiş palamutları dizin
  • Kenarlarını dilimlenmiş patates ve limonla süsleyin ve folyo ile kapatıp önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 15-20 dk pisirin.
  • Daha sonra folyoyu kaldırıp bir süre daha bu şekilde fırında tutun piştikten sonra servise hazırlayın. 

Afiyet olsun..






1 yorum:

audrey dedi ki...

ben ya sade ya da sadece patatesle yapıyorum buğulama şeklinde pek tadını sevmiyorum..

Etiketler