31 Mayıs 2018 Perşembe

Fırında Patlıcan Kebap & Patlıcan Kebap


Kebap çeşitleri olunca bayılıyorum ev halkı da aynı şekilde o nedenle sürekli değişik tarifler deniyoruz sürekli dışarda yemek olmuyo tabi :)


Bugun sizlere oldukça sade az malzeme ile ama lezzeti on numara olan Patlıcan Kebabı tarifi vericem aslında odun ateşind epişmesi gerekli ama evde bu mümkün değil o nedenle fırında yaptık ben öncesinde patlıcanları 10 dk kadar közledim hem daha kolay pişti hem daha lezzetli oldu


Yapmanız gerekenler çok basit kişi sayınıza göre patlıcan ekleyebilirsiniz ben 3 ad büyük bot patlıcan 200 gr kadar kıyma ile yaptım

Malzemeler:
  • 3 ad büyük boy patlıcan
  • 200 gr kıyma
  • tuz
  • karabiber
  • sıvıyağ
  • 1 kırmızı biber
  • 2-3 ad yeşil biber
Yapılışı:
  • Patlıcanları yıkadıktan sonra fırın telinin üzerine koyup 200 derecede max 10 dk kadar çok yakmadan közleyin
  • Bir kabın içinde Kıyma,tuz ve karabiberi güzelce yoğurun
  • Patlıcanlar közlendikten donra eşit bir şekilde 3 parmak kalığınlığında kesin
  • Tepsinin içine sırasıyla patlıcan dilimi ve kıymayı dizin ( kıymadan gelişi füzel ufak bir parça alıp çok yuvarlamadan iki patlıcan arasına koyun)
  • Tüm patlıcanlar için aynı işlemi uygulayın üzerine biber koyup biraz sıvıyağ gezdirin  180 derecelik fırında köfteler pişene kadar yaklaşık 25-30 dk pişirin 
Afiyet Olsun


Hiç yorum yok:

Etiketler