5 Haziran 2018 Salı

Mis Kokulu Güzel Renkli Reyhan Şerbeti & İçeceği


Öksürüğe iyi gelen, ağız yaralarını iyileştiren, iştah açan reyhanın çok faydası var. 
Rengi Kokusu o kadar güzelki çok seviyorum hele şerbet yapınca suya bıraktığı renk harika ben genelde reyhanı içeçek için kullanıyorum az şekerle veya balla hazırlayıp soğuk soğuk nefis oluyor 
Ben 1 demet kullandım biraz olgun olanları tercih ettim


Bazı püf noktalarına dikkat etmek gerekli
  • Reyhanları sıcak suda çok fazla bekletip acı tatlarını suya vermesine izin vermeyin.
  • Şeker miktarını agız tadınıza göre azaltıp arttırabilirsiniz.
  • İsterseniz buz kalıplarında sodanızın veya suynuzun içine koyabilirsiniz

Malzemeler

  • 2 lt kaynamış su
  • 1 tatlı kaşığı limon tuzu
  • 1 demet
    olgunlaşmış mor reyhan
  • 1 su bardağı kadar toz şeker

Yapılışı:



  • Suyu kaynatın 
  • Derin bir kabın içine yıkadığınız reyhanları sap kısımlarını ayıklamadan parçalayın
  • Üzerine limon tuzu ve şekeri ekleyin kaynak suyu da ekleyip karıştırın 
  • Kabın üzerine kapağı kapatın ve su soğup reyhanlar rengini verene kadar bekletin ve soğuduktan sonra süzdürün.
  • Şerbet süzülüp soğutulduktan sonra servis edilin
  • Afiyet olsun.
Sizler için kısacık video da çektim YouTube ve İnstagramda da ekledim 








Hiç yorum yok:

Etiketler