18 Haziran 2018 Pazartesi

Taze Ihlamurlu Limonata


Geçenlerde instagramda @pastalin de Ihlamurlu Limonata görünce denenecekler listesine alınmıştı bile :) bizim evde içecek canavarı var o nedenle mümkün olduğunca içeçekleri kendim yapmayı değişik lezzetler denemeyi seviyorum birde üstüne Bulgaristan'dan tazecik kopartılmış mis kokulu  Ihlamur gelince hemen deneyiverdim 


Ah o koku varya o koku mis gibi bu yaptığım tariften 2,5-3 lt kadar çıktı şeker yerine bal kullanabilisiniz harika oluyor


Malzemeler

  • 1 tutam ıhlamur 
  • 2-3 lt kaynar su
  • 2 ad dondurulmuş limon
  • 1 su bardağı toz şeker veya 4-5 yemek kaşığı bal
Yapılışı:
  • Bir tutam taze ıhlamuru derin bir kaba alın
  • Kaynatılmış olan 2 lt suyu üzerine dökün ve kapatın soğana kadar bu şekilde bekletin
  • Donmuş limonları bıçakla kesin üzerine bal veya şekeri ekleyip rondoda püre haline getirin
  • Soğumuş olan Ihlamurlu suyun içine püreyi koyun ve karıştırın 
  • Bir süzgeç veya tülbentle bu karışımı süzün ağız tadınıza göre biraz daha su ekleyebilirsiniz
  • Buzdolabında soğuttuktan sonra servis edin 
  • Afiyet Olsun
Sizler için kısacık video da çektim YouTube ve İnstagramda da ekledim 







Hiç yorum yok:

Etiketler