2 Temmuz 2018 Pazartesi

Sübye & Kavun Çekirdeği Şerbeti


Sübye yani Kavun Çekirdeği Şerbeti kaybolmaya yüz tutmuş şerbetlerimizden birisi 
Mat beyaz renkli bal ilaveli , neredeyse badem suyu içiyormuş hissi veren bir içecek. 
Şimdi tam zamanı deneyin derim bu sıcaklarda sifa niyetine


Sübye yani Kavun Çekirdeği Şerbeti ; geleneksel şerbetlerimizi hatırlamak isteyenler, farklı lezzetlere açık olanlar  ve özellikle veganlar için yüksek miktarda A vitamini ve potasyum içerdiğinden tercih edilmesi gereken alternatif içeceklerden.


Sübye; şerbetçilerde bir yıl öncesinden kurutularak bekletilen kavun çekirdekleri dovulerek yapiliyormus  ama ben yeni caga ayak uydurup kurutmaya imkan ve zamanım olmadığı için ve son günlerde yediğimiz kavunların çekirdeklerini atmaya kıyamadığımdan biriktirip rondoda çekerek yaptım 



Hafif boza kıvamında olması gereken sübye damak zevkinize göre suyu ve şeker ilavesi yaparak fazla bekletmeden tüketebilirsiniz. Ben şeker yerine Bal kullandım


  • Ölçü soracak olursanız net bir ölçü veremem tamamaen size kalmış 
  • Ben 3 kavunun çekirdeğini biriktirerek yaptım 
  • Kavunun orta kismindaki cekirdekleri lifleri ile birlikte kavanozda biriktirip uzerine 5-6 yemek kasigi bal dokup 2-3 gun beklettim
  • Sonrasinda bu karisimi rondoda boza kivamina gelene kadar cektim ve rengi beyazlaşan sübyeyi temiz bir tülbentle süzüp , cam sürahiye aldim uzerine akışkan içilebilir bir kıvam olması için su ekledim seker kullanmadim yine 3-4 yemek kasigi bal ile tatlandirdim buz ilave ederek soguk soğuk servis ettim 
Afiyet Olsun




1 yorum:

Mide Muhendisi dedi ki...

Eski tariflerimizi, özellikle de böyle keyifli tarifleri korumak ve sonraki nesillere aktarmak lazım. Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık.

Etiketler