9 Ağustos 2018 Perşembe

Şeftali Reçeli


Şimdi tam mevsimi şeftalinin mis kokusu ve rengi ile harika lezzetler ortaya çıkar , ben bu haftayı şeftali haftası ilan ettim :) evde Reçeli , İçeceği ve Tatlısını yaptım hepsi birbirinden nefis oldu ilk tarifim Reçel ben geelden reçellerde birebir ölçü kullanmam her zaman az şekerle yaparım gayet de güzel olur kendi yaptığım ölçü ile tarifi ekliyorum Siz ağız tadınıza göre şeker miktarını ayarlayabiliriniz.

 Malzemeler

  • 1,5-2 kg
    şeftali
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3-4 ad limon tuzu

Yapılışı



  • Çekirdekleri çıkarılmış şeftaliyi küp küp doğrayın tencereye koyun ,toz şeker serpip seftalinin kendi suyunu salması için 2-3 saat kadar bekletin.
  • Şeftaliler suyunu saldığında tencereyi ocağa alın. Kısık ateşte çok karıştırmadan kaynamaya bırakın.Arada tahta kaşıkla dikkatli bir şekilde karıştırın
  • Yavaş yavaş koyulaşıp kıvam almaya başlayan reçele, limon tuzunu atıp kısa bir süre daha pişirdikten sonra ocaktan alın ve sıcak sıcak kavanozlara dolurup kapağını kapttıktan sonra ters çevirin daha sonra afiyetle tüketin 
NOT:
  • Toz şekeri arzuya göre bire bir ölçüde kullanmayı tercih edebilirsiniz.
  • Pişirme aşamasında erimemesi için sert şeftaliler tercih edebilirsiniz 
  • Reçeli çok fazla karıştırmadan pişirin.

Hiç yorum yok:

Etiketler