1 Eylül 2018 Cumartesi

ÇITIR SALATALIK & KORNİŞON TURŞUSU KAYNAR SU İLE TURŞU NASIL YAPILIR?



Annem hep böyle yapardı Kornison Turşusnu tadına doyum olmazdı ama suyu normal koyup kavanozu kaynatırdı bende aynı usul yaptım sadece kaynar su koydum kavanozu kaynatmadım daha pratik oldu


Harika bir tarif pratik ve lezzet garantili zaten içine girenler o suya o lezzeti bıraktı bile suynu ziyan etmeyin sonra içiverin :) ben öyle yapıyorum

Kornişon Turşusu ben 2 kg dan yaptım 3 küçük 700 gr 3 tande de büyük 1 lt kavonoz oldu
Yaptığım ölçülerde tarifini veriyorum siz miktara göre ayarlayabilirsiniz


Malzemeler

  • 2 kg kornişon 
  • Kabonoz başına 1 dilim - 2 ad orta boy kuru soğan
  • Kavonaz başına 2 diş sarımsak
  • Kavonaz başına 1/2 çay bardağı sirke
  • Kavonaz başına 1 çay kaşığı Tuz
  • Kavonaz başına 1 çay kaşığı Şeker
  • Kavonaz başına1 çay kaşığı Kişniş
  • Kavonaz başına 1 çay kaşığı Top Karabiber
  • Kavonaz başına 3 dal dereotu
  • Kaynamış Su
Yapılışı:
  • Kornişon alınrken mümkünse çok kalın almayın seçme sansınız olursa aynı boyda olanları küçük olanları secerseniz daha iyi olacaktır
  • Öncelikle güzelce yıkayın , sonrasında biraz sirkeli suda bekletip süzün
  • Soğanları 1 parmak kalığınlığında dilimleyin
  • Kavanozun en alyına 1 dilim soğan koyun üzerine düzgün bir şekilde kornişonları dizin ilk sıra bitince , tuz, karabiber, kişniş, sarımsak, toz şeker serpiştirin üzerine tekrak bir sıra dizin fokur fokur kaynamış suyu üzerine dökün dereotunu koyup kapağını kapatın ve bir bez üzerine ters çevirin bezi ortün bu şekilde 1 gün beklesin sonra kilere kaldırın 
Püf Noktası


  • Kavanoz kapaklarını kullanmadan önce su dolu bir kabın içinde fokur fokur kaynatın ve öyşle kapatın daha iyi vakumlanacaktır.
  • İçine koyduğunuz su fokur fokur kaynasın oyle koyun
Afiyet Olsun

Turşunun Video halini izlemek için tıklayın 

YOUTUBE KANALINA ABONE OLMAK İÇİN TIKLAMANIZ YETERLİ İNTAGRAM 'DAN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ :@LEZZETDURAGİ

1 yorum:

Sema Bilgin dedi ki...

Sevgili Vildan, gerçekten eşsiz bir kornişon turşusu tarif etmişsin. Bu hafta alıp yapmayı düşünüyordum. Senin tarifini muhakkak denemek ve sonucu seninle paylaşmak istiyorum. Çok sevgi ve selamlar...

Etiketler