24 Eylül 2019 Salı

AŞURE & ŞEKERSIZ TAZE MEYVELI ASURE



Çok şükür bu yılda Aşuremizi yapıp dağıttım 
Tabi klasik usulle yapmıştım :) 

Şekersiz Taze Meyveli Aşure de ev halkı 2 kez aşure isteyince evdeki malzemelerle ortaya çıktı, ben genelde bakliyatları 1 kg olarak haşlarım ve porsiyonayıp difrize koyarım sonrası için kolaylık oluyor :) Difrizde haslanmis bekleyen Bugday&Nohut&Fasulyem vardı zaten baktım evde de taze meyveler var bu kez bu şekilde denemek istedim orya bu lezzet çıktı bence çok güzel oldu zaten meyvelerde yeterince şeker var eksta rafine şekere gerek yok :)

ben yaptigim olcude yaziyorum size fikir olsun istediginiz meyveyi ekleyip cikartabilirsiniz




Malzemeler:
  • 1 sb haslanmis bugday 
  • 1 sb haslanmis kuru fasulye
  • 1 sb haslanmis nohut
  • 3 ad Taze Incir
  • 15-20 tane Mor Uzum
  • 15-20 tane Uzum
  • 5 ad murdum erigi 
  • 2 ad elma
  • 10 ad Kuru Kayisi
  • 1 yk dolmalik fistik
  • 1 sb sut
  • 2 lt su
  • Suslemek icin Nar, taze incir,uzum,antepfistigi
Yapılışı:
  • Haslanmis bakliyatlari bir tencereye koyup uzerine 2 lt kadar ilik su koyun ve hepsi ozlesene kadar kaynatin,
  • Meyveleri kup kup dograyin,kaynama baslayinca icine kup kup dogranmis elma ve kayisilari atin biraz kaynatinca diger meyveleri asamali koyup kaynatmaya devam edin,ocaktan almaya yakin sutu ilave edip karistirin ve 10 dk kadar kaynayip koyulasmaya baslayinca ocagi kapatin asuremiz biraz ilidiktan sonra kaselere paylastirin soguduktan sonra susleyiip servis edin

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler