10 Ekim 2019 Perşembe

Hem Sağlıklı Hem de Kolay Lor Nasıl Yapılır?

Merhabalar,
Çok pratik ve besleyici bir tarifim var geri çoğunuz biliyorsunuzdur diye tahmin ediyorum,ben sık sık yaparım , genelde mayalamaya çalıştığım ütler bazen tutmuyor ne hikmetse bende hemen birkaç damla limon veya sirke katıp lora çeviriveriyorum nefis oluyor 

Bu arada lor peynirini koyduğum kap en az 70 yıllık var Rahmetli Dedem ve Ananemden hatıra Rahmetli Annanem bize Papara yapardı bu kapta bilirmisiniz teyağını eritir içine biraz su koyardı doğranmış ekmeklerin üzerine dökerdi nasıl yerdik Çocukluk ne güzel zamanlarmış kıymet bilmeli nedense o zaman yaşananlar hiç unutulmuyor


Ekonomik ve çok sağlıklı bir şekilde hazırlayabileceğiniz lor peyniri tarifi için tazecik sütlere ihtiyacımız var Birkaç püf noktada bilirsek hemencecik hazırlayabiriz 

Lor peyniri inek veya keçi sütünün kestirilmesi ile yapılan ve peynir altı suyunun besleyici içeriği ile zenginleşmiş bir peynirdir.
İnek sütünden elde edilmesine rağmen inek peynirindeki antijenik proteinleri içermez. Üstelik içinde serum protein dediğimiz özellikle sporcuların aradığı bir proteine sahip. Bu protein kemik sağlığı için, bağışıklık sistemi zayıf kişiler ve bebekler için büyük önem taşıyor. 
Lor peyniri vitamin içeriği ile de değerli bir peynir. İçindeki proteinin yumurtadan daha yüksek biyolojik değeri var. Yumurta alerjisi olan kişiler, Lor yiyerek bu protein ihtiyacını da çok rahat karşılayabilir.Tüm bu özelliklerine rağmen Lor peyniri sadece böreklerde iç harç veya kurabiyelerde  kullanılıyor , Oysa lor peynirini günün her saati farklı öğünlerde tüketmek mümkün. 

Malzemeler:
  • Aslında ölçü vermek doğrumu bilmiyorum ama ben 2 lt pişirip mayaladığım sütten yaptım daha doğrusu mayaladım ama tutmamış kesilmiş içine 10 damla kadar limon suyu damlattım biraz tuz koydum yaklaşık 30 dk orta harlı ateşte kaynattım zaten kaynadıkça farkediyorsunuz süt toplanmaya başlıyor soğuduktan sonra bir tülbentle süzün --Suyunu sakın atmayın Çorbalarada kullanabilirsiniz çok kıymetli Peynir altı suyyu-- Tülbentin içinde kalan katışımı güzelca sarın sıkın ve bir gece asılı bir şekilde bekletin sabaha suyu süzülmüş olacaktır afiyetle tüketin mesela ben kahvaltıda recelle yemegi cok severim veya çörek otu zeytinyağ ile nefis oluyor
  • YADA
  • 2 lt çiğ süt
  • 10 damla limon suyu VEYA 1 yk sirke 
    • Bir tencerenin içerisine çiğ koyup pişirin,kaynama noktasına geldiğinde içerisine limon suyu veya sirkeyi ilave ederek karıştırın.Sütünüzün kesildiğini göreceksiniz,Bu kesilmeler başladıktan 10 dk sütünüzü ocaktan alın ve oda sıcaklığında ayrışması için bekletin.Bir tülbentle süzün ve tülbenti bağlayıp asın bekletin sonrasında afiyetle tüketin

1 yorum:

Mide Muhendisi dedi ki...

Keyifle yapılabilecek, çörek otu ya da taze biberlerle zenginleştirilebilecek bir tarif lor.
Ellerinize sağlık.

Etiketler