5 Aralık 2019 Perşembe

Lorlu Arapsaçlı Kabak Çiçeği Kızartması & Peynir dolgulu Kabak Çiçeği


Değişik Yöresel lezzetleri severmisimiz?
Ben yapmayi ve tatmayi cok severim sizin de cevabiniz evet se size nefis bir tarifim var

Kabak Cicegi Kizartmasi Icine #arapsaci ve #lor dolgusu yaptim uzerini yumurta ve misir unu ile buladim kizarttim ve en alta Keci Tuzlu Yogurdu tabaga koydum uzerine dizdim afiyetle yedim 

Güncel Anlık paylaşımları takip etmek için instagram @lezzetduragi



İlbaharda Ege’de kendini göstermeye başlayan narin kabak çiçeği Ekim’e kadar devam eder, bulduğunuz yerde ekildi ise vardır özelliği sabah vaktinde toplanması Körpe halde satılıyorsa düşünmeden alın. İncitmeden doldurun ve afiyetle tüketin 

Aslında ölçü vermesem daha iyi ama fikir olsun diye ölçü yazıcam , ben ölçülü yapmadım elimde 10-15 ad kadar kabak çiçeği vardı onları doldurdum gözkararı lor ve arapsaçını karıştrdım ve doldurdum


Lorlu Arapsaçı Dolgulu Kabak Çiçeği Kızartması



 




  • kabak çiçeği
  • 1/2 çay kaşığı100 gr. Lor peyniri
  • 10 dal kadar arapsaçı
  • tuz
  • 1/2 çay kaşığıkarabiber

    Üzerine;

  • 1 adyumurta
  • 1/2 su bardağımısır unu

    Kızartmak için:

  • 1/2 su bardağısıvıyağ 

    Servisi için:

  • 1/2 su bardağıTulu Keçi Yoğurdu 
  • 1 yemek kaşığızeytinyağı
  • Püf Noktası  : Kabak çiçeklerini akan suyun altında durulamayın , su dolu bir kase içinde  yavaşça yıkayın. Orta kısımlarındaki tohumlarını kopartın.(acı bir tat vermesin)

Yapılışı:










  • Kabak çiçeklerinin iç harcı için;Lor peynirini ve doğranmış arapsaçlarını karıştırın 
  • Kabak Çiçeklerini bol suya batırarak yıkayın. İç kısımlarındaki tohumu dikkatli bir şekilde kopratın 
  • Tatlı  kaşığı ile lor koyup çiçekleri uç kısımlarını içe doğru katlayarak kapatın. 
  • Yumurtayı bir kapta çırpın ,Mısır unun bir kaba koyun 
  • Küçük derin bir tavada yağı kızdırın. 
  • Kabak çiçeklerini önce yumurtaya sonra mısır ununa batırın kızgın yağda ters çevirerek kızartın.
  • Servis için bir kaba yoğurt koyup üzerine kabak çiçeklerini dizin bekletmeden servis edin. Afiyet Olsun.




Tazecik Kabak Cicekleri👉🏻 @erusttarim
Antakya Yoresel Tuzlu Yogurt👉🏻 @pales_sut_urunleri
Pembis Kalanşo Çiçeğim(kalanchoe )👉🏻 @queenflowerstr 

Hiç yorum yok:

Etiketler