19 Ocak 2020 Pazar

Kireçte Kabak & Yöresel Lezzetler


Kireçte Kabak severmisiniz biz bayılırız 
Yapması biraz zahmetli olsada yapmaya değer diye düşünüyorum
Önceleri annem sıkça yapardı şimdi bana el verdi ben yapar oldum :) artık üşenmiyorum alıştım 

Güncel Anlık paylaşımları takip etmek için instagram @lezzetduragi

Bu kez iki farklı şekilde dilimleyip yaptım 2 kilo kabak vardı sağolsun annem kesmiş soymuş bana da ayırmış :)

1 kg sunu küp küp doğradım birer parmak kalınlığından 
1 kg sunu da parmak parmak doğradim tırtıklı kesme aparatı ile

Yaklaşık 1 su bardağı kadar kireç kullandım
Tarifmi kendi usulumce yaptığım şekilde yazıyorum hemen ben az şeker kullandım siz isterseniz bire bir kullanabilirsiniz

Malzemeler:
  • 2 kg. Soyulmuş Balkabağı (istenen şekilde dilimlenmiş )
  • 1 su bardağı kadar kireç 
  • Kireci eritmek için su 2-3 lt kadar su 
  • 1 kg toz şeker
  • Kaynatmak için 4-5 lt su
Kireç li suyun hazırlanması  :
  • Öcelikle kireçli suyumuzu hazırlıyoruz
  • Geniş bir kabın içine 2-3 lt su koyduktan sonra içine kireci atıp eriyene kadar karıştırıyoruz -dikkat edin kireç bir anda fokurdayıp duman çıkartabilir :)  kireç tamamen dibe çökünce çok karıştırmadan  üstten üstten suyu genişte bir kaba dolduralım.Kabakları içine atacağız
Yapılışı:
  • Öncelikle kabaklarımız soyup istediğimiz şekilde dilimliyoruz , ben 1rer parmak kalınlığında yaptım(ince ince dilimlenirse kıtır kıtır olur, biraz kalın dilim olursa dışı kıtır için yumuşak olur)
  • Dilimlenen kabaklar önceden hazırlanmış kireçli suya kabaklarımızı koyup en az 5-6 saat bu şekilde bekletiyoruz , tüm kabaklar suyun içinde olmalı, üzerine bir poşet koyup tabak kapatabilirdiniz.
  • 1 kg toz şeker ile 3 lt suyumuzu şerbet kıvamına gelene kadar  kaynatıyoruz.
  • Daha sonra kabaklarımız kireçli sudan alıp en az 5-6 kez sudan geçirelim yıkayalım,bir güzel yıkadıktan sonra kabakları şerbetimizin içine koyup kısık ateşte yaklaşık 3-4 saat kadar kaynatıyoruz suyu azalırsa üzerine  tekar ılık su ilave edip kaynatmaya devam ediyoruz şerbet koyu bir kıvam alana kadar kaynamaya devam edeceke, ara ara kabakların pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz
  • Piştikten sonra kabakları şrbeti ile birlikte ister kavanozlara isterseniz de bir saklama kabına koyabilirsiniz oda sıcaklığında saklayabilirsiniz Servis edebilirsiniz
  • Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler