25 Mart 2020 Çarşamba

Şehriyeli Tavuk Suyu & Şifa Çorbası


Her öğün lıkır lıkır içebilirlim bu çorbayı bolcada limon sıktınmıı ekşi ekşi nefis oluyor 
Şehriyeli Tavuk Çorbası Bol vitaminli, hastalıktan koruyan şifa olan nefis anne usulu çorbayı deneyin derim.

Bazı zamanlarda tavuğu bütün olarak alıyorum ve kendim parçalıyorum, But kısmından içine sebze ekleyip tavuk suyu elde ediyorum , gögüs ve kanatlarını ızgara için ayırıyorum.

Tavuk suyu için ; Butların derisini çıkarın ve derin bir tencereye koyup üzerini kapatacak kadar su ilave edin , istege bağlı içine soğan, maydanoz sapları, defne yaprağı ekleyebilirsiniz, kapağını kapatmadan kaynamaya bırakın.Fokurdamaya başladığında ocağı kısıp bir süre daha kaynatın, üzerinden süzgeç yardımı ile köpüklerini almayı unutmayın.
Süzgeç yardımı ile süzün, soğuduktan sonra içindeki tavukları didikleyin 

Malzemeler :
  • 1 sb kadar didiklenmiş tavuk
  • 1,5-2 lt kadar tavuk suyu
  • 1/2 çay bard.tel şehriye
  • 1 ad havuç
  • 1 ad kuru soğan
  • 1 yk un
  • 1/2 limonun suyu
  • 3-4 dal doğranmış maydanoz
  • 1 yk tereyağ
  • 3 yk sıvıyağ
Yapılışı :
  • Bir tencereye tereyağını ve sıvıyağı koyun,ince ince doğranmış soğanı soteleyin , havucu ilave edip kavurun ve unu ekleyin kavurmaya devam edin biraz su ilave edip karıştırın, tavuk suyunuda ilave edin topaklamaması için karıştırın ve kaynamaya bırakın , kaynamaya başladıktan sonra içine şehriye ve tavukları ekleyin 5 dk daha kaynatın
  • Kaynadıktan sonra ocağı kapatın limon suyunu ve doğranmış maydanozu ilave edip karıştırın servis edin
  • Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Etiketler