26 Mayıs 2020 Salı

Medovik & Rus Pastası & Ballı Pasta


Herkese merhabaa

Eskiden annelerimiz tarif defterinde Amonyaklı Pasta tarifi vardı hatırlarmısınız ?
İşte bu Medovik içine katılan karbonatla sanki onu andırıyor gibi amaaa içine giren ipek gibi Pastacı kreması ve evde yaptığım Süt Reçeli ile birlişince ortaya efsane bir lezzet çıktı

Uzun zamandır denemek istediğim bir lezzzetti 
İnstada Yeşim'in  @yesimozyurtozcelik61 sayfasındaki  paylaşımına denk gelince aklıma düştü 
Melissa 'da @melisamutfakta videolu anlatmış hal böyle olunca hemen denemeye karar verdim sonuç mu  efsaneee oldu denemeye değer


Görüntüyse ve tadı ile misafirlerinizin başını döndürecek bir lezzet Rus pastası & Medovik & Ballı Pasta harika bir tarif

Yapım aşamaları biraz zahmetli ama sonuca deger diye düşünüyorum

Öncelikle incecik açtığımız hamurları teker teker 3-5 dk fırında pişiricez,soğumaya bıraktığımızda pastacı kremamızı hazırlıcaz ve kat kat birleştiricez 



Benim 11 ad bezem çıktı ortalama 80 gr bezeleri ince ince açtım 20cm  yuvarlak bir kalıpla kestim kenarlardan çıkan hamurlarla ekstra 3 adet daha kurabiye çıktı 1 katını un haline getirdim ve 12 katıı pasta için kullandım, siz elinizdeki yuvarlak bir tabağı baz alarak ayarlayabilirsiniz

Ben yuvarlak yaptım ama şart değil istediğiniz şekilde yapabiliriniz kare dikdörtgen olur 
Yapımı zahmetli gibi görünse de sonuç kesinlikle denemeye değer, şimdiden afiyet olsun
Denerseniz benimle paylaşmayı unutmayın İnstagramdan DM atarabilirsiniz @lezzetduragi 

Medovik & Rus Pastası & Ballı Pasta


Kurabiye Malzemeleri
  • 100 gr tereyağı
  • 3 yk bal -30 gr
  • 2 tk karbonat-20 gr
  • 3 ad yumurta 
  • 1 sb toz şeker-170
  • 3 yk yoğurt-135 gr
  • 4 sb un-440 gr
 Pastacı kreması için;
  • 1 ad yumurta
  • 1 sb toz şeker
  • 2 yk un
  • 500 ml süt
  • 1 yk tereyağ
  • 1 pk vanilya
  • İstege bağlı 200 gr Süt Reçeli- 
  • Pastacı kremasının yapıp soğuduktan sonra içine karıştırabilirsiniz
 Yapılışı :
  • Önce pastacı kremasını yapıp kenarda soğutalım
  • Krema için ; Tereyağ hariç tüm malzemeleri tencereye alıp güzelce çırpın ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin koyu kıvam aldıktan sonra tereyağ ve vanilyayı ekleyip karıştırın pürüzsüz bir kıvam alınca bir tepsiye döküp üzerine streç kapatıp soğuması için bir kenarda bekletin
  • Kurabiyeler için;
  • Tereyağını bir tencreye koyup eritin, erimeye başlayınca balı ekleyip karıştırın ve karbonatı ekleyip karıştırmaya devam edin karamel koyu bir renk alınca ılınması içinde kenarda bekletin




  • Çırpma kabında yumurta ve toz şeker koyup köpük köpük olana kadar çırplım,
  • Kenarda bekleyen tereyağlı ballı karışımı ekleyerek karıştırmaya devam edelim 


  • Yoğurdu ekleyip karıştırmaya devam edelim 
  • Unu da eleyerek ekleyelim ve karıştırmaya devam edelim yumuşak ele yapışan bir kıvam olucak

  • Tezgahı hafifçe unlayalım ve hamuru tezgaha alalım
  • Hamuru eşit bir şekilde 13-14 parçaya bölelim (ben 11 bezeye böldüm ortalama 80 gr beze) yuvarlayıp hafifçe unlanmış tezgahta üzerine streç kapatıp  30 dk kadar dinlendirelim 

  • Dinlenen bezeleri tek tek iki yağlı kağıt arasında çok inceltmeden yapıştırmadan açıyoruz,Tatlı tabağı büyüklüğünde -ben yuvarlak kestim siz isteğinize bağlı kare kesebilirsiniz 
  • Üzerini çatalla delikler açın yağlı kağıtla fırın tepsisine koyun 
  • 180c fansız fırında 3-5 dk pişirin, tüm bezeler için aynı işlemi uygulayın

  • Tüm bezeleri pişirdikten sonra en zevkli kısmına geldik birleştiriyoruzz
  • Soğumuş olan kremamızı mikser ile çırpın--Bu aşamada süt reçelini eklenecekse ekleyip krema ve süt reçelini birlikte mikser ile çırpın
  • 1 ad bisküviyi ayırıp rondodan geçirin üst kaplam için kullanacağız
  • Çember bir kalıbınız varsa servis tabağına koyup 1.bisküviyi koyun ve hertarafını krema ile kaplayın üzerine diğer bisküviyi koyun yine krema sürün , tüm bisküviler bitene kadar bu işlemi tekrarlayın, en son kalan kremayı pastanı üzerine ve etrafına sürün, rondodan geçtiğimiz bisküvi parçalarını ile pastamızın üzerini kaplayın 
  • Servis için hazırlayın
  • Afiyet Olsun








Hiç yorum yok:

Etiketler