9 Haziran 2020 Salı

Budapeşte Pasta


Budapeşte Pasta denedinizmi daha önce?
Efsane bir lezzet 

Çırpılmış yumurta akı ve şeker ile yapılan bir rulo pasta. Aslında orjinali konserve mandalina ile yapılırmış İsveç'te içine eklenen krema konserve mandalina ile karıştırılıyormuş
konserve normal meyveye göre daha şekerli

Ben çilekli yaptım malum bu mevsimde mandalina bulmak zor inşallah kışın mandalina ile de deneme imkanım olur

Geçenlerde hatırlarsanız #pavlova yapmıştım fazladan yumurta beyazı olunca uzun zamandır aklımda olan #budapeştepasta yı da denemek istedim  sizlerde denemek isterseniz @chefandmom ‘un #youtube sayfasında #video olarak paylaşımı var

Ben yinede tarifi paylaşıcam 

Malzemeler Kek İçin
  • 125 gr yumurta akı (4 ad yaklaşık)
  • 200 gr toz şeker (240 ml lik bardakla 1 bardak)
  • 25 gr un (2 yk )
  • 1 pk vanilin
  • 10 gr nişasta (1 yk tepeleme)
  • 100 gr ince cekilmis badem (200 ml bardakla 1 bardak)
Yapılışı
  • Yumurta aklarını mikser yardımıyla iyice kabarıp kabı ters cevirdiğimizde düşmeyecek kadar çırpalım yüksek devirdi. 
  • Düşük devire alıp kaşık kaşık toz şekeri ekleyelim ve çırpalım.
  • Mutfak robotunda 100 gr bademi çekelim en son un ve nişastayı de ekleyip beraber çekelim. 
  • Bu karışımı yumurta beyazı karışımına 3-4 seferde ekleyelim. 
  • Spatulayla alttan üste karıştırarak söndürmeden homojen karışana kadar devam edelim. 
  • Bu karışımı sıkma torbasına alıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine sıra sıra sıkalım.
  • 160 derece önceden ısınmış fanlı fırında 20 dakika pişirelim. 
  • Fırından alınca ters çevirip yağlı kağıdı çıkaralım ve soğumasını bekleyelim. 
Krema icin (ben labne kreması kullandım)
  • 200 gr suyu süzülmüş labne
  • 3 yk pudra şekeri
Üzeri ve içi için
  • Bolca çilek
  • Labne ve pudra şekerini çırpıp 2-3 saat bekletelim.
  • Kekin üzerine kremayı yayalım. 
  • Arasına doğradığımız çilek parçalarını koyun dikkatli bi şeklide rulo gibi sarın çok kırılgan kırılırsa takılmayın üzerini pudra şekeri veya çikolatayla süsleyip kapatabilirsiniz .







4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sahan in eski skeclerinden birindeki tonlamayla Aman Tanriiiim diye çığlık attıracak nefasette bir pastadir. Inşallah cesaret edip deneyebiliyim.Sonerse diye korkuyorum hamuru...

Fagor Servisi dedi ki...

Fagor Teknik Servisi olarak sitenizi çok beğendik.

Fagor Servisi dedi ki...

Fagor Teknik Servisi olarak sitenizi çok beğendik.

Yemek Chef dedi ki...

Elinize sağlık! Benim bloguma da beklerim :)

Etiketler