21 Şubat 2013 Perşembe

Çikolatalı Ağlayan Pasta & Ağlayan Kek & Ağlayan Pasta

Pastayı Gülay ' ın blogunda görünce iştahım kabardı bir hışımla kalktım yaptım benim pastamın kreması pek görünmedi sanırım az koydum ama tadı nefis oldu bol çikolata tadında ıslak kek kıvamında yaş pasta görünümünde denemeye değer tarife burdan ulaşabilirsiniz ben bloğumda bulunması için tarifi aynen yazıyorum


Malzemeler;
  • 4 ad yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 çorba kaşığı süt
  • 4 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı un
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
Kreması için;
  • 1,5 su bardağı ılık süt-keki ıslatmak için
  • 1 pk krem şanti (ben 1 su bardağı krema kullandım )
  • 1 su bardağı soğuk süt
Çikolatalı Sos İçin;
  • 1 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 200 gr sütlü çikolata
Süslemek için;
  • toz antep fıstığı veya hindistan cevizi
Yapılışı;
  • Yumurta ve toz şeker çırpılır, içine süt ilave edilir,kakao ilave edilerek düşük devirde çırpmaya devam edilir
  • Un ,kabartma tozu ve vanilya ilave edilerek homojen bir karışım olana dek çırpılır
  • Ön ısıtma yapılmış 180 derece fırında 15-20 dk pişirilir.
  • Kek ılıdıktan sonra ılık süt ile ıslatılır
  • Soğuk süt ile krem şanti hazırlanır.(ben kremayı mikserle çırptım şanti kıvamına getirdim üzerine sürdüm)
  • Krema kekin üzerine sürülür
  • Buzdolabında 2-3 saat kadar kremanın donması beklenir.
  • Çikolatalı sos için tencerede süt ve toz şeker kaynatılır
  • küçük bir kasede nişasta ve kakao az su ile açılır
  • Süte ilave edilerek muhallebi kıvamında pişirilir
  • Kaynamaya başladıktan sonra ocaktan alınır ince ince kıyılımış çikolatalar ilave edilir karıştırarak çikolatanın erimesi ve sosun soğuması sağlanır
  • Sos ılınınca kremalı kekin üzerine sökülür (kaşık kullanmadan tepsinin tam ortasına döküp sağa sola çevirip sosun yayılmasını sağlarsanır pürüzsüz olur)
  • Tekrar buzdolabında 1-2 saat dinlendirip dilimleyip üzerini süsleyip servis edebilirsiniz
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Etiketler