13 Ocak 2015 Salı

Nar Şerbeti


Şimdi tam zamanı Nar'ın kıpkırmızı rengi ile beni benden alıyor , tam bir sağlık deposu.
Malum bizim minnak içeçecek canavarı olduğundan buda tam ona göre ben :)
Ben baharat olarak sadece tarçın kullandım siz isterseniz içine karanfil veya kakule de katabilirsiniz şeker miktarınıda ağız tadınıza göre ayarlayabilisiniz.


Malzemeler:
  • 1-1,5 kg kadar Nar
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 ad limonun suyu
  • 1 ad çubuk tarçın
  • 2 lt su
  • süslemek için 2 dilim limon
Yapılışı:
  • Narlarımızı bir güzel ayıklıyoruz daha sonra üzerine limon suyu ve toz şekeri ekleyip nar tanelerini eziyoruz suyunun çıkmasını ve şeker taneklirini erimesi için
  • Narlarımızı ezdikten sonra bir tencerere koyup üzerine su ve tarçını ekleyip 15-20 dakika orta harlı ateşte kaynatıyoruz
  • Narlarımızı yumuşadıktan sonra ocağımızın altını kapatıp soğması için bekletiyoruz soğuduktan sonra narlarımızı süzüyoruz
  • Limon dilimleri ile süsleyip soğuk olarak servis ediyoruz.
Afiyet Olsun.


2 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

güzel anlatmışsınız tarifi ellerinize sağlık. notlarımı aldım nar şerbetini yapmaya başlayacağım birazdan.

lezzetduragi dedi ki...

Teşekkürle Afiyet Olsun

Etiketler