2 Ekim 2019 Çarşamba

Kereviz Sapı Suyu & Celery Juice & Kereviz Sapı Kürü Nasıl Yapılır?

Merhabalar,
Şubat ayından bugüne kilo vermede epey yol aldım ,bugun itibariyle toplam -28kilo ile yola devam ediyorum Çok Şükür kendimi gayet iyi hissediyorum (Maşallah diyelim :))

Buarada merak edenlere dip not-Rejime başlamadan 2 gün önce tüm tetkiklerimi yaptırmıştım ve bazı kan degerleri (-demir-dvitamini-glukoz) düşük ve yüksekti dün tekrardan tüm değerlerimi yaptırdım ve sonuç mu sevindirici Düşük olanlar ve yüksek olan değerlerim normal olması gerektiği değerlere ulaşmış)


Bu süreç içinde spor yaptım ,Yemeğime dikkat ettim ,yeme düzenimi değiştirdim tabi ara ara kendimi çok zorlamayacak şekilde sıvı detox lar uyguladım ve dönem dönem beli bir süre Kereviz Sapı Kürü uyguladım.

Kereviz Sapı Küründen bagsetmek gerekirse ; yaz boyunca çok düzenli bir kür olmadı tadi şimdi artık okullar açıldı yazlıklar kapandı ev halkıda düzene girmeye başladıysa  kür dönemine tekrar girmeli diye düşünüyorum :) Nasılmı?


Kereviz diyince çevremdeki çoğu kiişide  ıyyygggg sesi bir surat ekşitmesi oluşuyor 
Sakin olun Panik yok Kereviz o kadarda kötü bir sebze değil yaaa :) Sevmiyor olabilirsiniz ama bence Şifa Niyetine içmelisiniz en azında belli dönemlerde mesala ben 03.Ekim itibariyle  @celeryjuiceturkey ile #celery21iki challenge ‘na başlıyorum 

21 gün boyunca her sabah Uyandığımızda 300-400 ml Kereviz Sapını sıkıp içiyoruz ve 30-40 dk sonra kahvaltımızı yapıyoruz yaniii Hücreleri Arındırıyoruz 



Bakalım Neymiş Bu Kereviz :) biraz konusalım

Kerevizin faydaları tabii ki saymakla bitmiyor ama sadece kereviz sapı kürü yapıp sonrasında hemen 
mucizevi etkiler olsun diye beklemeyin
Herşeyden önce beslenme bir bütündür, yani tek bir besine körü körüne bağlanarak hareket etmeyin. Kürü bitirdikten sonra “battı balık yan gider” diye eski düzeninize devam ediyorsanız, Yapmayın 
o zaman bu ya hep ya hiç algısı ve davranışı da bedeninizi çok yorar, unutmayın.

Peki bu Kerevizin faydaları neymiş?
  • Kolesterol düşürme gücüne sahiptir. 
  • Kalp sağlığı iyileştirmek ve korumak açısından önemli.Vücudun pH seviyesini dengeler, sağlıklı hücreler korur ve vücudun temel mineral seviyesini dengede tutar. Böylelikle kalp hastalığı riskini azaltır, bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • İnflamasyonu Düşürür -Güçlü bir anti-inflamatuar özelliğine sahiptir.Yani yaşlandıkça iltihaplanmaya yol açan serbest radikal hasara savaş açar ve genel sağlığı destekler.
  • Hastalığa neden olan patojenleri etkisiz hale getirir, iltihaplanmaların önüne geçer.
  • Karaciğeri Korur -Araştırmacılar, yüksek kolesterollü beslenmeye kereviz, hindiba ve arpa tozu ilave edince, karaciğer enzim fonksiyonlarında ve kan lipid düzeylerinde iyileşme gözlemledi. Düzenli tüketildiğinde karaciğeri temizler ve bağırsakların çok daha düzenli çalışmasına yardımcı olur.
  • Kilo Vermeye Yardımcıdır -Besleyici olmasının yanında vücuda sağladığı antioksidanlar, vitaminler ve mineraller sayesinde çok az bir kalori ile iyi bir besin sağlar. Lipid & YAĞ metabolizmasını düzenler.
  • Sindirime Faydalıdır -Lifli yapısı vardır. Ayrıca kereviz bağırsaklardaki dolaşımı arttırır.Kerevizdeki enzimler, midedeki hidroklorik asidi yükseltmeye çalışır, böylece yiyecekler kolayca sindirilir ve fermente olmaz. Düzenli olarak her gün yarım litre kereviz suyu tüketmek sindirim sisteminizi kısa sürede iyileştirebilir.
  • Şişkinlik ve su tutmayı azalttığı için de sindirimde rahatlama sağlar.
  • Anti-bakteriyel Özellikleri Vardır -Kereviz çok uzun yıllardır bitkisel ilaçlarda kullanılmaktadır. Enfeksiyona neden olan zararlı bakteri bileşikleriyle bir araya geldiğinde bakterilerin büyümesini engeller, bağışıklığı arttırır.
  • Kanserden Korur -Kerevizde poli asetilen denilen kanserden koruyucu bileşikler bulunmaktadır.
  • Böbreklere Faydalıdır -Kereviz diüretik yani idrar söktürücü özelliği ile idrar söktürür, kanı temizler ve böbreklere faydalıdır. 
  • A, C, K vitamini, potasyum, sodyum,manganez,kalsiyum,folik asit ve folat da dahil olmak üzere birçok yararlı vitamin ve mineraller içeriyor
  • Bilimsel veriler, kereviz suyunun flavon adı verilen antioksidan bileşiklerini içerdiğini ortaya koymuştur.Flovan, vücuttaki kronik enflamasyona neden olan spesifik reaksiyonları durdurarak, kronik hastalıkların riskini azaltır.
  • İçerdiği sodyum sayesinde, toksinlerin atılmasını kolaylaştırır ve mide zarının iyileşmesine ve yenilenmesini sağlar.
  • Kereviz, kalsiyum ve silisyum bakımından zengindir, bu da hasar görmüş kemiklerin yenilenmesine ve güçlendirilmesine yardımcı olur. 
Kereviz sapı nın faydalı saymakla bitmiyor Peki gelelim tadına :)
Oldum olası değişik lezzetleri tatmayı sevmişimdir.Yeşil sebze sularını ve smoothieleri çok severim,İçinde öyle çok meyve koymayı ve ballı tatlı da sevmem üstelik. Ama kereviz suyunu ilk kez tattığımda bardağı ağzıma götürürken beklentim tadının ekşimtrak acımsı olmasıydı ancak ilk yudumum alınca beni hayrete düşürdü ne bir acılık ne de bir ekşilik vardı, Kendine has Kokusu ile hafif tatlımsı bir suydu içtiğm.İçine buz atınca daha bir lezzetli oluyor 

Kereviz sapını nerden temin ediyorum ?

İyi tarım uygulamalarıyla kereviz ve daha birçok sebze, baharat, salata karışımı, mini yeşillikler, mikro filizler üreten @erusttarim 'dan temin ettiğim kerevizlerin tadından ve gramajından gayet memnumun 1 paket kereviz sapından yaklaşık 300-350ml su çıkıyor
Kereviz sapı suyunun ilk popüler olduğu Amerika’da ve sonrasında Avrupa ülkelerinde kereviz sapı organik olarak üretiliyor. Ama Türkiye’de kereviz sapı, ancak iyi tarım yapan firmalardan alınabiliyor. Bizdeki kereviz sapları, yurtdışında gördüklerimden çok daha az su içeriyor, bu nedenle daha fazla paket kullanmak durumunda kalıyorsunuz.

Nasıl tüketiyorum ?
  • Ben kereviz suyunu slow juicer’da sıkıyorum. 
  • Sadece Sap kısmını kullanıyorum yaprakları kullanmıyorum tadında acılık oluyor
  • Slow Juice sırınız yoksa Blender’a su ekleyerek yapabilirisiniz.
  • Kür için sabah 300-450 ml içmeniz öneriliyor.
  • Kereviz sapı suyunu tükettikten sonra 30-40 dk boyunca hiçbirşey yiyip içmemeniz öneriliyor. Sadece kereviz sapının suyunu sıkıyorsunuz, yani yanına limon, salatalık, zencefil vb. birşey eklemiyorsunuz.
  • Blender’da yapıyorsanız, posasını süzüp içmeniz gerektiği söyleniyor.
  • Kereviz sapını salatalarınızda, humus gibi mezeleri tüketirken kaşık niyetine kullanarak da tüketebilirsiniz.
Nasıl bir makine almalıyım?
  • Ben yıllardır Philips marka kullanıyorum takibi daha iyi olanları var ben elimde olduğundan ekstra almadım şimdilik benim işimi görüyor.
  • Yeşil yapraklı sebzeleri sıkabiliyorum yanına limon, salatalık gibi bir sebze eklendiğinde performansı daha iyi tabiki 
  • İthal olan markalarda performans açısından çok daha iyi markalar var, ancak fiyat olarak şu anda benim için yüksek.
Unutmayın, Beslenme bir bütündür 
Popüler olan birşeyi denemek, sizde alışkanlıklarınızı değiştirecek pozitif bir adım olabilir.
Ancak popüler de olsa herşeyi yapacaksınız anlamına gelmiyor ,kendinize uygun olup olmadığını mutlaka gözden geçirmeyi unutmayın

Sağlıkla Kalın.

Hiç yorum yok:

Etiketler