6 Haziran 2016 Pazartesi

Antep Fıstıklı Güllaç


Güllaç ve Antep fıstığının uyumu lezzet patlaması bana göre  deneyin derim biz çok beğendik

Malzemeler:

  • 1 pk güllaç - 10 ad yaprak  (350-400 gr ) paket kullandım
  • 1,5 su bardağı toz şeker (ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz ben az şekerli yapıyorum)
  • 2 lt süt
  • 1 su bardağı kadar dövülmüş antep fıstığı 
Yapılışı:
  • Sütün içine şekeri ilave edip şeker eriyene kadar kaynatın, süt kaynayınca ocağınızı kapatın ve 2-3 dk soğuması için bekletin
  • Geniş bir kabın içinde güllaç yapraklarını ıslatıp bir tepsiye veya servis kabına dizin (gullaç yapraklarının sayısına göre iki ye bölün ben (10 ad güllaç yaprağı kullandım ) 5 ad güllaç yaprağını sütle ıslatıp tepsiye dizin ve üzerine antep fıstığını serpiştirin kalan yaprakları da sütle ıslatarak üst üstte dizin kalan sütü de en üstüne dökebilirsniz , bir süre buzdolabında beklettikten sonra servis edebilirsiniz Servis etmeden önce antep fıstığı ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler