19 Şubat 2008 Salı

Yemişli Kek


Tarifin orjinali burda http://zuhalyalcin.blogspot.com/2008/01/yemili-elmali-marmelat-gzeli.html ben biraz değiştirdim evdeki malzememe göre ..

Malzemeler:
  • 3 Elma (orta boy)
  • 1/2 su bardağı ceviz (Ben antep fıstığı kullandım)
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm
  • 1 çorba kaşığı kadar tarçın

Keki İçin ;

  • 4 kahve fincanı un
  • 4 kahve fincanı şeker
  • 4 yumurta

Üstü İçin:

  • Kayısı marmelatı(marmelat bulamazsanız küçük kavanoz kayısı reçelini rondodan geçirmenizi tavsiye ederim.) (Ben incir reçeli kullandım)
  • Hindistan cevizi

Yapılışı :

  • Kelepçeli 26cm'lik kalıbımızı yağlıyoruz ve altına yağlı kağıt döşüyoruz yada benim yaptığım gibi çemberini yağlayıp alt tabanını kullanmadan direk yağlı kağıtla kullanabilirsiniz.
  • Yağlı kağıt sermeden asla yapamazsınız bu önemli bir not.
  • Elmaları ay ay kesip yan yana ve sık sık diziyoruz.Üzerine tarçın,üzüm ve antep fıstığını serpiyoruz.
  • Şeker ve yumurtalarımızı çırpıp unumuzu da ilave edip homojen bir hal alana dek mikserle çırpıyoruz.Hamurumuzu elmalarımızın üzerine alıyoruz.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz aynı kek gibi.Fırından çıkarır çıkarmaz kelpçeden çıkarıp tel ızgara üzerine ters çevirip çok dikkatli bir şekilde elmalar zedelenmeden yağlı kagıdı sıyırıp alıyoruz.
  • Servise çıkarırken üzerine hindistan cevizi serpmeyi unutmuyoruz.

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler