21 Mart 2012 Çarşamba

Bademli Islak Kurabiye

Face ' de  gezinirken bir gördüm Sevil Islak kurabiye tarifi eklemiş nasıl güzel görünüyor dayanamadım koştum mutfaga işte benim mutfağımdan çıkanlar :) elimdeki malzemeye göre kullandım ama tarif uygulaması bire bir nefis oldu.benim kullandığım malzemeye göre yazıyorum . yapılışı Sevil 'in yazdığına göre


 Malzemeler:


  • 250 gr tereyağ
  • 2 ad yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 6 yemek kaşığı toz badem 
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5,5 su bardağı un
Şerbeti için:
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
Yapılışı :
  • Kurabiye için gerekli olan tüm malzemeleri bir yoğurma kabına koyup karıştırın.
  • Ele yapışmayacak bir hamur elde edinceye kadar unu ilave ederek yoğurun.
  • Kulak memesi kıvamına gelince yağlanmış fırın tepsisine yuvarlayarak dizin.
  • 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dakika kadar çatlayana kadar pişirin.
  • Bu esnada şerbet için süt ve şekeri ayrı bir kapta karıştırın. (Elinizle)
  • Şeker tamamen eriyinceye kadar karıştırarak eritin. Kesinlikle ateşe koymayın.
  • Pişen kurabiyeleri sıcakken soğuk süt şerbetine batırın ve bir saklama kabına dizin.
  • Kalan şerbetinizi de kurabiyelerin üzerine dökün.
  • Ilınınca servis yapın.
  • Bu şekilde saklama kabı ile buzdolabına kaldırıp saklayabilirsiniz
Afiyet Olsun..




3 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim afiyet bal olsun. Şifa olsun. Beğenmene sevindim bende senin tarifinle yapayım bir dahakine
sevgiler

lezzetduragi dedi ki...

Sevil 'im çok teşekkürler canım

vincent dedi ki...

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacagiz.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

Saygilarimla

Vincent
Petitchef.com

Etiketler