21 Temmuz 2014 Pazartesi

Ev Yapımı Şeftali Suyu



Şeftaliyi pazar tezgahlarında sıkça görmeye başladık hal böyle olunca evde kendi meyva suyunuzu hazırlamanın tam zamanı helede evde sürekli içecek içen Çocuğunuz varsa bizim minnoş gibi her meyveden içecek stoğu yapmaya başlarsınız

Ben yazın hemen hemen tüm meyvelerden komposto hazırlıyorum kışında lıkır lıkır tüketiyoruz. Şeftali suyunu da bir kısmını kavanozlar koydum birazınıda taze taze tükettik.

Ben 5 kg şeftaliden yaptım siz arzunuza göre ölçüyü azaltabilirsiniz , şekeride az kulladım ama tam kıvamında oldu meyvelerin tadı ile birleşince.

Malzemeler:

  • 5 kg şeftali
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 2,5 lt ılık su
Yapılışı:
  • Şeftalileri bir güzel yıkayıp çekirdeklerini ayıryoruz ve kabuklarını soyuyoruz
  • Derin bir tencerenin içine şeftalileri koyup üzerine şekeri ilave ediyoruz ve bu şekilde 1 saat kadar bekletiyoruz şeftalilerin suyunu bırakması için
  • Yaklaşık 1 saat sonunda şeftalilerin suyu salındıktan sonra bu şekilde orta halli ateşte şeftaliler yumaşıyıp dağılana kadar kaynatıyoruz , ara sıra karıştıralım dibi tutmasın.Yumuşadıktan sonra blendır ile eziyoruz bir taşım kaynatıyoruz , kaynamakta olan şeftalilerin içine 2,5 litre ılık suyu ekleyip karıştırıyoruz ve bir taşım daha kaynatıp sıcak sıcak kavanozlara paylaştırıyoruz kapağını sıkıca kapatıp ters çeviriyoruz ve soğmasını bekliyoruz bu şekilde yaptığımızda daha sonra açıp tüketebirsiniz eğer açtığınızda kıvamı koyu gelirse su ilave edip karıştırıp içecebilirsiniz.
  • Kavanoza koymacaksanız eğer ılık suyu ekledikten sonra kaynatıp soğutuyoruz taze taze tüketiyoruz
Afiyet Olsun..

2 yorum:

Areser dedi ki...

Ilk fırsatta deneyeceğim cok guzel ve pratik ellerimize saglık.....

lezzetduragi dedi ki...

Areser Çok teşekkürler

Etiketler