16 Mart 2016 Çarşamba

Ispanak Sapı & Kökü Çorbası



Dün yaptığım Erişteli Ispanaktan ayırdım ıspanak sap ve köklerinden mis gibi çorba yaptım nefis oldu , aynı şekilde ben bu sapları hiç atmıyorum bazen de zeytinyağlısını yapıyorum 

Malzemeler:
  • 1 su bardağı kadar ıspanak sapı&kökü
  • 1 ad orta boy havuç
  • 1 ad orta boy soğan
  • 1,5-2 lt su
  • tuz
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
Terbiyesi için:
  • 1 ad yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı yoğurt 
  • 1/2 limonun suyu
  • 2 yemek kaşuğu un
Yapılışı:
  • Bir tencerenin iine sıvıyağ koyulur ve ince ince doğranmış ıspanak saplarını,soğan ve havuç koyularak biraz sotelenir, daha sonra üzerine su ilave edilir ve kaynamaya bırakılır
  • Bir kabın içinde yumurta sarısı , yoğurt, limon suyu  ve un koyulur pütürlük kalmayacak şekilde çırpılır ve kaynamakta olan çorbanın içine karıştırılarak dökülür. Bir taşım kaynatıldıktan sonra servis edilir
Afiyet Olsun 


Hiç yorum yok:

Etiketler