19 Aralık 2016 Pazartesi

Balık Sofrası & Menüsü


Bugün sizlerle akşam yemeğimde misafirlerim için hazırladığım balık sofrasının menüsünü paylaşmak istiyorum.

Ben yapı olarak misafir çağırmadan önce bir not defteri alır kaç kişi olucak, neler yapıcam , hangi tabaklar kullanılacak hangi menü hazırlanacak diye tek tek not alırım :) sonrası bana daha kolay gelir 

Hazırlıklara başlamadan önce tüm malzemelerimi hazırlar önce hangi ikramlığı hazırlayacaksam başlarım bittimi deftereden çizer masaya koyarım 

Gelelim Balık Menümüze ;
  • Çorba olarak Sebzeli Mercimek Çorbası
  • Ana Yemek Somon Izgara (Tavada Yağsız pişirdim) Balık olarak Somon tercih ettik somunu tavada yaptım hiç yağ kullanmadım zaten oldukça yağlı bir balık alt üst 8-10 dk çevirerek pişirmek yeterli 
  • Mezelerimiz
  • Acılı Ezme
  • Humus
  • Süzme Yoğurtlu Tahinli Köz Patlıcan
  • Közlenmiş Biber (Sarımsaklı Sirkeli Soslu)
  • Patates Salatası
  • Fırında Kaşarlı Mantar
  • Yeşil Salata
  • Roka
  • Turp
  • Sumaklı Mor Soğan Dilimleri
  • Kabak Spagetti
  • Buharda Pişirilmiş Brokoli (Limonlu Zeytinyağlı soslu)
  • Dilimlenmiş Soslu Brokoli Sapları (Sarımsaklı Limonlu Zeytinyağlı soslu)
  • Kızarmış Ekmek dilimleri üzerine Sarımsaklı Süzme Yoğurt üzerine sotelenmiş karışık sebze
  • Tatlı Olarak da Fırında Sıcak Helva
Tarifleri en kısa zamanda paylaşacağım şu anda fikir olması için genel olarak ekliyorum 



























2 yorum:

Özgen dedi ki...

Mükellef bir sofra olmuş elinize sağlık sevgiler

birgulunlezzetleri dedi ki...

Şahane bir menü olmuş tam bana göre. .

Etiketler