17 Kasım 2017 Cuma

Muhallebili Balkabağı Kupları


Balkabağının her çeşidini çok severim , bu sefer de muhallebi yaptım çok güzel bir sunum oldu aynen fotoğrafta gördüğünüz gibi şerbetini akıttım :) Muhallebimiz klasık bir tarif ipek gibi içine krem şanti koydum çırptım cevizlerle ve tencerede kalan şerbetle süsledim tarifi ekliyorum hemen bu arada güncel ve anlık paylaşımlarımı instagram üzerinden takip edebilirsiniz tık tık @lezzetduragi 

Malzemeler,

  • 500 gr bal kabağı
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı toz şeker
Muhallebisi İçin;
  • 4 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2-3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket krem şanti
Yapılışı:
  • Bal kabağı dilimlenip üzerine şeker koyulur ve çok az su eklenip pişmeye bırakılır.(vaktiniz varsa 2-3 saat öncesi kabağın üzerine şekeri koyun bekletin suyunu salsın)
  • Bir tencerede tereyağı eritilir, un eklenip kavrulur,süt eklenip koyulaşana kadar karıştırılır ve soğutulur ,krem şanti eklenerek blender dan geçirilir pürüzsüz bir kıvam elde edilir
  • Pişen kabaklar paröalara bölünür üzetrine tarçın ve rondodan irice geçirililmiş ceviz eklenir yavaşca  karıştırılır 
  • Servis edilecek kup veya bardakları süslemek için kenarları hafifçe muhallebiye ardından cevize batırılır.Alt kısmına bal kabağı koyulur. Üzerine muhallebi dökülüp ,en üste tencerede kalan suyu kısık ateşte koyulaştırıldıktan sonra üzerine gezdirilir ve cevizlerle süslenir
  • Afiyet olsun 




2 yorum:

GÜLÜMSEYÜZÜME dedi ki...

Ay harika gözüküyor.

audrey dedi ki...

bunu çok sevdim ama kabak sevmediğim için ayva ile denemeye niyetliyim...

Etiketler