28 Mayıs 2018 Pazartesi

Patlıcanlı Kilis Tava & Tepsi Kebabı


Yöresel Lezzetleri severmisiniz ben çok severin değişik tatlar denemeyi severim ağız tadımada uyarsa yapmayı tercih ederim :) Size bugun nefis Antep Lezzeti olan Kilis Tava tarifini paylaşmak istiyorum yoreye göre adı değişiklik gösterebilir ben Kilis Tava veya Tepsi Kebabı deniliyor sadesi , alt kısmına patlıcan veya patates dizerek de yapılıyor ben patlıcanlı yaptım 


En altta ince dilimlenmis patlican ustte sebzelerle harmanlanmis kiyma enfes bir lezzet 
Kilis Tava 

Malzemeler

  • 500-600 gr yağlı kıyma
  • 1 ad kırmızı biber
  • 2 ad yeşil biber
  • 1 ad domates
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 ad kuru soğan
  • 4-5 diş sarımsak
  • 2 ad ince dilimlenmiş patlıcan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Karabiber, tuz

Yapilisi



  • Tüm sebzeleri incecik kıyın ve bir karıştırma kabına alın. 
  • Kıymayı, tuzu, karabiberi ve salçaların yarısını kaba ekleyin ve güzelce yoğurun. 
  • Bir fırın tepsisini yağlayıp incecik dilimlenmiş patlıcanları tepsiye dizin. 
  • Üzerine kıymayı eşit şekilde yayın. 
  • Kalan salçayi yarım su bardağı suda eritip tepsiye dökün. 
  • Üzerine ilave olarak domates, soğan ve biber dizerek 200 derecelik fırında 30-40 dakika pişirip servis edin.
  • Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler