27 Şubat 2017 Pazartesi

Oreşki & Ceviz & Palamut & Mantar Kurabiye
















Çift taraflı Kalıbın üzerinden yıllar yıllar geçmiş annem zamanında ne cok yapardı ben Bulgaristan göçmeniyim çocukken annem sürekli değişik tarifler denerdi sanırım benim de hamaratlığım ordan geliyor :) 


Kalıp artık bende :) ama babamın getirdiği kalıp daha kullanlışlı bence çünkü bir tarafı çukur kalıyor nispeten daha pratik ortaya cukur kurabiyeler cıkıyor içine istediğin koyu kıvamlı bir sos ile doldur yapıştır :) 

Gelelim tarifimize klasik basit kurabiye hamuru aşağıda kullandığım şekilde belirttim

Malzemeler:
  • 200-250 gr yumuşak tereyağ veya margarin (ikisinide karıştırabilirsiniz)
  • 1-1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 2 ad yumurta
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • 4-5 su bardağı un (ölçülü koymakta fayda var azar azar yumuşak bir hamur elde edene kadar eklicez yoğurdukça ekleyin çok sert bir hamur olmasın)
  • içine ben çikolata kreması sürdüm
Yapılışı:
  • Un hariç tüm malzemeleri karıştırın ve unu azar azar ekleyip yoğurmaya başlayın
  • Azar azar unu ekleyin koyun tekrar yoğurun hamur toparlandığı zaman tezgahı biraz unlayıp devam edin elinize yapışmayan yumuşak bir hamur olucak 
  • Hamur hazır olduğunda 10-15 dk kadar buzdolabında biraz dinlensin.
  • Kalıbı az yağ ile yağladım 
  • Ocağa koyup altını yakın biraz ısındıktan sonra altını en düşük seviyeye indirin , hamurdan misket büyüklüğünde parçalar kopararak hafif elinizde silindir yapın ve yağladığınız kalıba dizin ve kapağını kapatıp bastırın, bu şekilde altını üstü çevirerek pişmesini bekleyin 
  • Kontrollu bir şekilde başında bekleyin yoksa yanabilirler kenarları kızardıysa kalıbı dikkatlice tezgahın üzerine alarak kapağını açıp ters çevirin kurabiyeler düşecektir
  • Tüm hamur bitene kadar bu işleme devam edin soğuyan kurabiyeleri önce eşleştirin aynı olanları birbirine yapıştıracağız :) 
  • Yumuşak kıvanda olan çikolatayı fırça yardımı ile veya kaşıkla kurabiyelerin içine sürün biraz birbirine yapıştırın
Afiyet Olsun

1 yorum:

audrey dedi ki...

çok güzel duruyorlar da bana zor yapması :-)

Etiketler