19 Mayıs 2020 Salı

Bergama Çığırtma & Domatesli Patlıcan


Bergama Çığırtma bilimisiniz?
Peki ya neden #çığırtma derler? 


Bergama yöresine ait zeytinyağlı bir yemektir.Patlıcanlar yağda çığıra çığıra kızartıldığından dolayı bu ismi almıştır☺️

Patlıcanları kızartmak biraz sıkıntılı olsada buna değer. 
Tam yaz yemeği bol domatesli

Dün adım adım yapılışını İnstagram #story de paylaştım çok sordunuz #öneçıkanlar a ekledim ve kaybolmasın diye👇🏻not aldım @omurakkor tarifiyle👌🏻

BERGAMA ÇIĞIRTMASI
Malzemeler(benim kullandığım ölçüler-Siz kişi sayınıza göre ayarlayın)
  • 14-15 ad minik boy patlıcan
  • 1 kg domates
  • 4-5 ad soğan
  • 4-5 diş sarımsak
  • kaya tuzu
  • 2-3 ad küp şeker
  • karabiber
Kızartmak için zeytinyağ
Üzerine ;
  • 5-6 ad köy biberi ib.
  • süzme yoğurt ib.
Yapılışı
  • Alacalı soyduğumuz patlıcanları yay şeklinde kesip (tamamen kesilmeyecek) zeytinyağında kızartıyoruz

  • Kızartma yaptığımız tavayıda yağ fazla ise yağını azaltıp soğanı, sarımsağı, tuzu, karabiberi ve şekeri kavuruyoruz.

  • Üzerine küpü küp domatesi ekleyip 10-15 dk daha kavurup , tepsiye dizilen patlıcanların üzerine döküyoruz.
  • Fırına koyup 15-20 dk daha pişirip ister ılık isterseniz soğuk süzme yoğurtla servis ediyoruz
Afiyet olsun

 

Hiç yorum yok:

Etiketler