8 Mayıs 2020 Cuma

Coconut Flan & HindistanCevizli Krem Karamel & Krem Karamel



Selamlarrr size efsane bir lezzet tarifim var 
Krem Karamel severmisinizz?? 
Peki ya Hindistan Cevizi sizinde cevabınız benim gibi evettt işte size şahane birleşimden oluşan 
Coconut Flan yanii Hindistan Cevizli Krem Karamel tarifi geliyorrrr bence efsane bir lezzet oldu  Hindistan Cevizi katmanı kekimsi bir dokuda kalıyoru üzerinde de enfess karamel sosla birleşmiş Kremmm dikkat etmeniz gereken birkaç püf noktası var yapmadan mutlaka dikkatli bir şekilde tarifi okuyun

Yapım aşamalarını instagramda adıma adım paylaştım takip için tık tık :) @lezzetduragi


Tarife Ferhan abla @lavantalimon ve Videolu antam Nurşen hanım @nurlu sayfasında görünce hemen denemek istedim

Tarif detayları Nurşen hanımdan
Yabancı tariflerde bu tarz tatlılarda genelde CONSENDE SÜT(Koyulaştırılmıl Süt) kullanılıyor..
Ama bulamayanlar İçin iki seçenekli tarif yazmış Ben kendim evde hazırladım


Görüntüsünü görüp zor diye denememezlik yapmayın dsadece detaylara dikkat 
Çok kolay Veeee sonuç muhteşem

COCONUT FLAN & Hindistan Cevizli Krem Karamel - Cam Dikdörtgen Kap
Malzemeler;
  • 500 ml süt - Pınar Süt @pinarhepyanimda
  • 400 ml Condense Süt (kendim hazırladım)
  • 1 tk vanilyaözütü
  • 4 ad yumurta
  • 1 büyük sb Hindistan cevizi (ben 1,5 pk kullandım 1 pk 50 gr dı)
Karamel:

  • 1 çb şeker
  • 1 tk limon suyu
Consende Süt (Koyulaştırılmış Süt)
  • 500 ml süt Pınar Süt @pinarhepyanimda
  • 150 gr şeker
Yapılışı;
  • Karamel için; 
  • Bir tavaya şekeri ve limon suyunu koyup hiç karıştırmadan kısık ateşte eritin , karamel hazırlanınca kalıbın altına dökün.NOT:Hiç kaşık sürmeden erimesi sağlanır 

  • Consende Süt İçin; 
  • Sütü ve şekeri tencereye koyun,Şeker eriyene kadar kısık ateşte ısıtın.
  • Kaynamaya başladığında karıştırmayın.Hep kısık ateşte olucak
  • 35-40 dk süt kremsi bir renk alıncaya kadar hafifçe kaynamaya devam etsin
  • Süt yarı yarıya azalacak ve kıvamı biraz koyulaşacak.
  • Üsttünde oluşan köpükleri tahta bir kaşıkla yavaşça alın.
  • Kıvam koyulaşınca ocaktan alıp bir kenrada bekletin
  • Krem Karamelin hazırlanışı;
  • Yumurtaları ve vanilyayı bir kaba alıp çırpın
  • Bir kabın içine Süt ve Consende Sütu karıştırın  ve yumurtalı karışıma ekleyin çırpmaya devam edin
  • En son içine hindistan cevizini ekleyip karıştırın ve soğumuş olan karamelin üzerine dökün.
  • Su dolu bir tepsinin içine cam kabı koyun 
  • 180 derecelik alt üst sıcaklığı ayarlanmış fırından 40-45 dk pişirin.(her fırının farklı pişirme süresi olabilir kontrollü pişirin)

  • Üzeri renk alıp kabuk tutunca fırından çıkartın oda sıcaklığına gelene kadar bekletin sonrasında buzdolabına kaldırın en az 5-6 saat dinlendirin.
  • NOT: Krem Karamelin dinlenme süresinden sonra ters çevrilmeden önce Kalıptan çıkarmak için önce sıcak su dolu bir tepsiye krem karamel kabını koyup 2 dk kadar bekletin sonrasında  bir bıçakla kenarlarını sıyırın ve servis tabağına ters çevirin
  • Dilimleyerek servis edin
  • Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler